آفتاب

مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ

اقامت در نروژ همانند سایر کشورهای دنیا به3 دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی می شوند که حداقل اعتبار مربوط به ویزای کوتاه مدت به میزان 3 ماه و بلند مدت بیش از 6 ماه است.

در دنیای مدرن و پیشرفته امروزه مهاجرت به منطقه اسکاندیناوی به صورت عام و مهاجرت به کشور های نروژ و سوئد به صورت خاص مورد استقبال قرار گرفته است. جمعیت حاکم بر کشور نروژ بیشتر در شهرهای ساحلی تمرکز یافته است. صنعت کشتیرانی و نفت در این کشور از گذشته تا کنون توانسته از سایر امتیازی محسوب گردد که باعث دوچندانی جذابیت مهاجرت به نروژ گردیده است. کشور نروژ با بهره برداری از گاز طبیعی و نفت خام وصادرات عمده نفت خام تبدیل به یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان  در این خصوص شده. مطابق با آخرین آماری که از این کشور به دست آمده، کشور نروژ یکی از بهترین مکان ها برای زندگی شناخته شده است که توانسته ای رتبه ای برتر در دنیا را به خود اختصاص دهد. یکی از برترین راه های مهاجرت به کشور نروژ از طریق تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور می باشد. بحران شدید تامین نیروی کار داخلی در زمینه مهارت های فنی و مهندسی در نروژ نیز باعث شده که ویزای تحصیلی نروژ یکی از طرق شناخته شده در این دنیای مهاجرت محسوب گردد. کشور نروژ با عنوان کشوری با حوزه فعال در این زمینه و امکان تحصیل به زبان انگلیسی با حداقل آیلتس 6 این امکان را برای دانشجویان خارجی نیز فراهم کرده است. شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کار در این کشور می بایست پیشنهاد کاری داشته باشند. زندگی در کشور نروژ همواره امتیازاتی زیادی را با خود به ارمغان می آورد که می توان به رشد و ثبات اقتصادی بالا، کیفیت آموزش بالا، فرصت های شغلی ایده آل و زندگی در جامعه ای صلح پذیر اشاره نمود. برای مهاجرت از طریق کار به کشور نروژ می بایست از کافرمایی در این کشور پیشنهاد کار یا دعوت نامه کاری (Job offer) داشت.

افرادی که خواهان اقامت نروژ هستند می بایست از شرایط اقامت این کشور نیز مطلع باشند. اقامت در نروژ همانند سایر کشورهای دنیا به3 دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی می شوند که حداقل اعتبار مربوط به ویزای کوتاه مدت به میزان 3 ماه و بلند مدت بیش از 6 ماه است. اقامت دائم نیز عبارتست از اقامت نامحدود. کسب اقامت دائم هر کشور، مقدمه بدست آوردن تابعیت آن کشور است. مطابق با قوانین حقوق بین الملل فردی که اقامت دائم کشور نروژ را اخذ می کند می توان از تمامی حقوق شهروندان بغیر از حق تعیین سرنوشت بهره مند گردد. اقامت دائم کشور نروژ را می توان پس از 3 سال متوالی زندگی در نروژ اخذ نمود. برای اخذ شهروندی کشور نروژ پس از 7 سال زندگی، می توان تابعیت این کشور را نیز اخذ نمود. از جمله شرایطی که در خصوص اخذ تابعیت نروژ حائز اهمیت می باشد می توان به طول دوران زندگی شهروندان اتحادیه اروپا به مدت 2 سال نیز اشاره نمود. ارائه گواهی دال بر زبان نروژی و عدم سابقه کیفری از دیگر مواردی می باشد که می بایست در خصوص اخذ تابعیت نروژ مدنظر قرار داد. اخذ تابعت نروژ از طریق ازدواج از دیگر مواردی می باشد که پس از گذشت 3 سال از ازدواج می توان اقدام نمود. مشروط بر این که مدت اقامت وی در نروژ کمتر از 7 سال نباشد.

مبحث هزینه های زندگی در نروژ همانند سایر کشورهای جهان از موارد حائز اهمیت در خصوص اخذ اقامت این زیبای اروپایی می باشد که می بایست از این موضوع اگاهی کامل داشت. در مجموع می توان گفت هزینه زندگی در نروژ ارتباط مستقیمی با محل اقامت و سبک زندگی هرفرد دارد. هزینه های زندگی در نروژ در رده بالا در میان کشورهای مطرح اروپایی نظیر آلمان، اتریش، ایتالیا نیز می باشد. البته ناگفته که پایتخت این کشور یعنی شهر اسلو جزء شهرای گران و مطرح دنیا محسوب می شود و پس از اسلو می می توان به برگن، استاوانگر،تروندهایم نیز اشاره نمود. واحد پول در نروژ کرون است و حالت جمع آن به نروژی کرونر می باشد. هر کرون برابر 100 اوره به نروژی است. میانگین هزینه های زندگی در نروژ به میزان 7000 الی 1200 یورو در ماه است که به میزان 900 الی 2000 یورو در ماه مربوط به هزینه های مواد غذایی می باشد. مجوز کار حین دانشجویی به منظور کار و برخورداری از حقوق و بیمه از دیکر مزیایی می باشد که می تواند با بخشی از هزینه های زندگی در نروژ را پوشش داد. اشتغال در نروژ می تواند برای دانشجویان در دانشگاه و صنایع وسیع نظیر کشتیرانی ها و منابع نفتی باشد که می توان به میزان ساعتی 8 الی 11 یورو در ساعت هزینه را پوشش دهد.

قیمت بسیار کمی در مقایسه با سایر قیمت های اروپا در نروژ ارزان وجود دارد. ماهی و میگو معقول است، اما بیشتر مواد غذایی وارداتی است و در کالاهای غذایی 15% مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد به همین دلیل است. در اصل یک سفر خرید برای تهیه کالاهای اساسی با هزینه بسیار کمتر است. این صنعت مرزی به اندازه ای بزرگ است که چندین مرکز خرید درست در آن سوی مرز برای پذیرایی از مصرف کنندگان نروژی ساخته شده است. مسکن در نروژ گران است، اما مسافرت ارزان تر از شهرهای بزرگتر ارزان می شود. مسکن در خارج از پایتخت مقرون به صرفه تر است. شاخص هزینه های زندگی در نروژ به میزان 48.50% بالاتر از انگلستان می باشد و شاخص میزان اجاره در نروژ به مقدار 18.54% نیز بالاتر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمای شما در این باب نیز می باشد.




کد N2283477

وبگردی