آفتاب

مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند

فنلاند به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی یکی از کشورهای جذاب جهان به منظور مهاجرت است. مهاجرت به فنلاند از طریق روش های گوناگونی امکان پذیر است و افراد باید بسته به شرایط کلی خود، نسبت به مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

فنلاند کشوری نسبتا کوچک در شمال قاره اروپاست و جمعیتی 5.5 میلیون نفری دارد. هلینسکی پایتخت و همچنین بزرگ ترین شهر این کشور است. زبان رایج مردم این کشور فنلاندی است و سوئدی نیز به عنوان دومین زبان رایج این کشور شناخته شده است. زبان انگلیسی رواج چندانی در این کشور ندارد و جمعیت عرب زبانان این کشور با جمعیت انگلیسی زبان ها، تقریبا برابری می کند. امید به زندگی در کشور فنلاند در حدود 80 سال است و این کشور یکی از معدود کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که رشد جمعیت در آن همواره مثبت بوده است.  همچنین لازم به ذکر است که نرخ بیکاری در فنلاند، پس از گذر از رکود اقتصادی به 6.7% در سال 2019 رسیده است.

با همه این تفاسیر، فنلاند به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی یکی از کشورهای جذاب جهان به منظور مهاجرت است. مهاجرت به فنلاند از طریق روش های گوناگونی امکان پذیر است و افراد باید بسته به شرایط کلی خود، نسبت به مهاجرت به این کشور اقدام کنند. از مهم ترین روش های مهاجرت به کشور فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

• مهاجرت به فنلاند از طریق کار

• مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

• مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت

• مهاجرت به فنلاند از طریق پیوست به خانواداه

متداول ترین روش مهاجرت به فنلاند در سال های اخیر، مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل و سرمایه گذاری بوده است. علاقمندان به تحصیل در کشور فنلاند، می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و دریافت ویزای تحصیلی، راهی فنلاند شده و اقامت موقت این کشور را بدست آورند. یکی از مهم ترین مسائلی که باید مورد توجه متقاضیان مهاجرت به این کشور قرار گیرد، هزینه زندگی در فنلاند است.

سبک زندگی هر فرد نشان می دهد که او برای یک ماه زندگی به چه میزان سرمایه نیاز خواهد داشت. هزینه زندگی در کشور فنلاند برای یک نفر، بدون احتساب هزینه های مربوط به اجاره مسکن در حدود 860€ (یورو) در ماه است و هزینه های زندگی برای یک خانوداه چهار نفره در این کشور نیز در حدود 2900€ (یورو) در ماه است. اجاره یک ماه مسکن در کشور فنلاند نیز می تواند از 500€ (یورو) تا 2700€ (یورو) در ماه متغیر باشد. متراژ واحد مسکونی و همچنین دسترسی آن به سیستم های حمل و نقل عمومی نظیر مترو و ایستگاه اتوبوس در میزان اجاره بهای یک واحد مسکونی نقش داشته باشد.

قیمت بخشی از مهم ترین کالاهای اساسی در کشور فنلاند به شرح جدول زیر است:

کالاهزینه به یورو
یک لیتر شیر1
برنج2
گوشت قرمز12.92
گوشت مرغ9.70
انواع میوه1.8 تا 5




هزینه مربوط به حمل و نقل عمومی در کشور فنلاند نیز تفاوت چندانی با کشورهای مطرح اروپایی ندارد. هزینه بلیت ماهیانه استفاده از حمل و نقل عمومی در حدود 60€ (یورو) است. از طرفی هزینه یک بلیت یک طرفه استفاده از اتوبوس، تراموا و مترو در این کشور در حدود 3€ (یورو) است. هزینه خرید اتومبیل در کشور فنلاند چندان زیاد نیست اما افرادی که اتومبیل شخصی در اختیار دارند، باید مالیات آن را پرداخت کنند. علاوه بر این هزینه سوخت در کشور فنلاند در حدود 1.6€ (یورو) است.

علاوه بر هزینه ها باید به درآمد در کشور فنلاند نیز توجه داشت. میانگین درآمد در کشور فنلاند در حدود 2600€ (یورو) در ماه است. این نشان می دهد که برای تامین هزینه های یک خانواده 4 نفری، در صورتی که یکی از اعضای خانواده در یکی از مشاغل رده بالا مشغول کار نباشد، حداقل دو نفر باید به عنوان نیروی کار در این کشور فعال باشند.

یکی از دغدغه هایی که همواره مهاجرین با آن روبرو هستند، اخذ اقامت کشور مقصد آن هاست. بنابراین طبیعی است که اخذ اقامت فنلاند نیز دغدغه ای مهم برای مهاجرین به این کشور باشد. افرادی که از طریق تحصیل راهی کشور فنلاند می شوند، می توانند پس از دوران تحصیل خود در این کشور، برای مدت یک سال در خاک این کشور فرصت کاریابی داشته باشند. امضای قرارداد کاری در کشور فنلاند به معنی اخذ اقامت موقت این کشور است. افرادی که اقامت موقت کشور فنلاند را بدست آورده باشند می توانند با استفاده از فرصت تمدید قرارداد، پس از گذشت 5 سال، اقامت خود در خاک این کشور را دائمی کرده و در خاک این کشور بمانند.

شرایط برای افرادی که از طریق ویزای کاری راهی این کشور می شوند نیز به صورت مشابه تعریف می شود. گروهی از افراد که به منظور پیوستن به اعضای خانواده راهی فنلاند می شوند، تابع شرایط آن فرد خواهند بود. برای مثال اگر همسر فردی اقامت دائم کشور فنلاند را داشته باشد، فرد دعوت شده نیز اقامت دائم کشور فنلاند را بدست خواهد آورد. البته افرادی که به تازگی با یکی از شهروندان کشور فنلاند ازدواج کرده اند از این شرایط مستثنی خواهند بود چراکه باید در ابتدای امر باید ثابت شود که ازدواج آن ها حقیقی بوده است و تنها به منظور کسب اقامت صورت نپذیرفته است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات کامل در رابطه با شرایط کلی مهاجرت به کشورهای مختلف جهان، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند تا در این مسیر دچار اشتباه نشوید چرا که مسیر مهاجرت مسیری زمان بر و گاه پر هزینه است.




کد N2283471

وبگردی