آفتاب

نقش عایق الاستومری و نوار چسب آلومینیومی و قیمت برزنت در صنعت

نقش عایق الاستومری و نوار چسب آلومینیومی و قیمت برزنت در صنعت

عایق الاستومری جزو بهترین عایق ها از نوع حرارتی و برودتی است که ساختار آنها از مواد انعطاف پذیر و سلول بسته پروپیلن، داین و اتیلن تشکیل شده است.

عایق الاستومری چیست؟


عایق الاستومری در واقع یک نوع عایق است که برای لوله ها و کانال ها و .. استفاده می‌شود. عایق الاستومری جزو بهترین عایق ها از نوع حرارتی و برودتی است که ساختار آنها از مواد انعطاف پذیر و سلول بسته پروپیلن، داین و اتیلن تشکیل شده است. عایق الاستومری به دلیل ویژگی های خوبی که داشت به سرعت جای عایق های قدیمی را گرفت.





یکی از ویژگی های عایق الاستومری این است که مواد تشکیل دهنده‌ی آن به هیچ عنوان سمی نیستند و همین امر موجب شده که به اسم دوست دار محیط زیست نیز معروف شود زیرا که هیچ گونه آسیبی به انسان و محیط زیست وارد نمی کند.


به دلیل  وجود ویژگی فنی بالا در عایق الاستومری، از آن در صنایع مهم مثل  صنایع خودروسازی،پتروشیمی، نفت و ... استفاده می‌کنند.


یکی دیگر از ویژگی های عایق الاستومری این است که در مقابل گرما، سرما آلودگی، شرایط آب و هوایی نامناسب، ضربه ها، رطوبت و ... مقاومت بالایی دارد.


عایق الاستومری به دو شکل لوله و رولی وجود دارد که برای صنعت هایی که به مواد عایق احتیاج دارند در عایق‌کاری لوله ها، کانال های گرمایشی، تهویه، مخازن، لوله کشی، اتصالات، تبرید و ... به کار گرفته می‌شود و عملکرد بسیار خوبی دارند.



عایق الاستومری لوله ای:


عایق الاستومری دارای طولی به اندازه ی 2 متر و قطر 6 الی 114 میلی‌متر است. ضخامت این عایق ها به اندازه های 9، 13، 19، 25 میلی‌متر ساخته می شود و در اختیار همگان قرار می‌گیرد.



عایق الاستومری رولی:


عایق الاستومری رولی برای عایق‌کاری انواع کانال های آلومینیومی، لوله های بزرگ و سطوح عریض استفاده می‌شوند که عرض آن ۱۰۰۰ میلی‌متر است.


با استفاده از عایق رولی تعداد دفعات استفاده از عایق کم می شود در نتیجه در زمان و هزینه صرفه جویی می شوند و کار راحت‌تر انجام می شود. عایق الاستومری دارای انعطاف پذیری و مقاومت بالا است.


عایق الاستومری رولی ضخامتی به اندازه 6، 10، 13، 16، 19، 25، 32، 50 میلی‌متر دارد.


عایق الاستومری رولی نیز دو نوع دارد:


ساده


چسب‌دار


همان‌طور که گفته شد مواد تشکیل دهنده‌ی عایق الاستومری  مواد انعطاف پذیر و سلول بسته ای هستند. این عایق ها برای عایق حرارتی و عایق صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.



عایق‌های الاستومری شانه تخم مرغی:


عایق الاستومری تخم مرغی نیز به شکل رولی است ولی سطح آن متفاوت است. سطح آنها به شکل هرمی است و مانند شانه تخم مرغ است. سطح هرمی موجود در این نوع از عایق الاستومری ها مانع از بازگشت صدا می شود درواقع عایق صوتی است و صدا را میزان کمی انتقال می‌دهد.


این نوع از عایق ها برای عایق صوتی ساختمان ها، استدیو صدا، سالن های برگزار کننده همایش و ... کاربرد دارند.


بهترین عایق الاستومری ، نصب عایق ، نصب عایق الاستومری


عایق الاستومری به دلیل تولد کوچک ترین ضخامت منحصر به فرد شده است. این عایق ها علاوه بر داشتن ضخامت کم دارای مقاومت بالایی در برابر گرما، سرما، رطوبت،آلودگی، آتش و ... دارند که عملکرد و پایداری آنها را بیشتر کرده.


مواد معدنی تشکیل دهند ی عایق الاستومری عناصری مثل الیاف سلولوزی، سیلیکات، فوم های پی وی سی، فوم های پلی یورتان، پشم سنگ و همین تازه ترین نسل عایق ها است. منظور از تازه ترین نسل عایق الاستومری، نانو عایق است.


ویژگی های نانو عایق:


مقاومت بالا


دارای وزن کم و بسیار سبک


عملکرد بسیار خوب


نصب راحت


تولید شده از فناوری نانو


اشغال حجم کم بعد از نصب


بی رنگ


دارای یک لایه


عایق نانو در همه ی سطوح نصب می شود و کاربرد دارد، فقط کافی است سطحی که قرار است نصب شود تمیز باشد و یکسری از ابزارات اولیه موجود باشد.



اطلاعات کلی درباره‌ی نوار چسب آلومینیومی


محصول نوار چسب آلومینیومی  دارای رسانای بالا و بازتابندگی است که برای پوشاندن درز ها استفاده می شود. با به کار گیری نوار چسب آلومینیومی، کارعایق کاری تکمیل می شود و عایق کاریی از تمام جهات قابل اطمینان می شود.


ساختار نوار چسب آلومینیومی


نوار چسب آلومینیومی  دارای فویل آلومینیوم است.


پوشش این فویل آلومینیومی  از جنس آستر است زیرا که آستری باعث تقویت نوارچسب آلومینیومی  می شود.


جنس چسب موجود در این نوع نوار چسب از چسب پایه رزین است.




اندازه های نوار چسب آلومینیومی


عرض نوار چسب آلومینیومی  به اندازه های 5، 7، 10 و... وجود دارد و در هر اندازه ای که بخواهید تولید می شود.


طول  آنها درهر رول 25 و 50 یارد است.


انواع نوار چسب آلومینیومی


نوار چسب آلومینیومی ساده:  این نوع نوار چسب ها دارای مقاومت معمولی هستند و همین طور نوار چسب ساده به آسانی توانایی برش را دارد حتی با انگشتان دست نیز می توان آن را برش داد.


نوار چسب آلومینیومی مسلح(نخدار): این نوع نوار چسب ها دارای مقاومت بالاتری نسب به نوار چسب ساده هستند و همین طور آنها را نمی توان خیلی راحت برش داد بلکه بایستی با چیزی تیز مثل چاغو یا کاتر یا قیچی برش داد.



ویژگی ها ی نوار چسب آلومینیومی :


چسبندگی بسیار خوب و بالای نوار چسب آلومینیومی:  این ویژگی آنها موجب شده است که نقاطی که در عایق الاستومری به شکل لب به لب به هم رسیده اند. به شکل کامل پوشیده شده و مانع ورود عوامل مخرب مثل آب باران، برف و رطوبت می شوند. علاوه بر این ها از تخریب نور آفتاب نیز جلوگیری می کنند.


پوشش و درزبندی بسیار خوب:  اضافه بر پوشش اتصالات عایق الاستومری، از این نوع نوار چسب به منظور درزبندی و پوشش اتصالات پشم شیشه و پشم سنگ و فایبرگلاس نیز مصرف می شود.


دارای مقاومت بالا: به دلیل داشتن مقاومت بالای نوار چسب آلومینیومی و ساختار خوب آن، به آسانی این امکان وجود دارد تا از آن به منظور عایق هوا برای رابط های متصل شده به انواع کانال فلکسیبل و خرطومی، به کار گرفت.


مقاومت بالای نوار چسب آلومینیومی در برابر گرما و سرما: به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر گرما و سرما، این امکان وجود دارد تا از آن در روند نصب و راه انداختن گرمکن های بزرگ به کار گرفت.


قابلیت برش آسان: این نوع نوار چسب ها را به راحتی می توان برش داد.


دارای رنگ نقره و براق: به دلیل داشتن این رنگ می توان از آن در مکان های اکسپوز استفاده کرد.


دارای کیفیت فوق العاده: به دلیل داشتن پوشش آستری از کیفیت بالا برخوردار است.


کاربرد نوار چسب آلومینیومی:


پوشاندن اتصالات و درزها در عایق کاری: یکی از کاربرد های نوار چسب آلومینیومی به عنوان درزگیر های اتصالات عایق الاستومری است.


استفاده در لوازم خانگی، مخابرت ساختمان، برق الکترونیک، خودروسازی و دیگر صنایع


تحمل کشش بسیار بالا: به دلیل داشتن مقاومت بالا و داشتن نخ در بین چسب دارای کشش بالایی است.


پیکربندی کانال ها:  همه ی گوشه های کانال ها توسط نوار چسب آلومینیومی به هم متصل شده اند.


کاربرد آنها در نما: بخاطر داشتن رنگ نقره ای و براق می توان به آسانی از آن در نما(اکسپوز) استفاده کرد.


پارچه برزنت و قیمت برزنت در بازار


معمولاً برای دوخت چادرهای مسافرتی، کیف، روکش قسمت بار وسایل باربری و … که نیاز به یکپارچه ضدآب است از پارچه برزنت استفاده می‌شود. پارچه برزنت علاوه بر مقاومت زیاد انعطاف‌پذیر نیز می‌باشد. معمولاً وسایلی که با پارچه برزنت دوخته می‌شوند سالیان سال ظاهری مانند همان روز اول رادارند.


مقاومت و درصد ضد آب بودن پارچه‏های برزنتی انواع مختلفی دارد. معمولاً برزنت‎ها را در وزن‎های مختلف در هر مترمربع می‌بافند تا مشتریان برای خرید برزنت متناسب دارای حق انتخاب باشند و متناسب با نیاز خود برزنت تهیه کنند.


ازآنجایی‌که برزنت به‌صورت کیلویی به فروش میرسد هر چه وزن برزنت در هر مترمربع کمتر باشد مشتری هزینه کمتری را متقبل می‌شود. پس حتماً پیش از خرید برزنت در مورد نوع برزنت موردنیاز خود تحقیق کنید.


پارچه‎های برزنت رنگشان را در اثر شستشو از دست نخواهند داد و هیچ‌گاه بور نمی‌شوند. یکی از دلایل محبوبیت پارچه‏های برزنتی در سایه‎بان‏های سوپر مارکت و همچنین روکش قسمت بار کامیون و … می‌توان به همین ثبات رنگی و مقاومت پارچه‌های برزنتی اشاره کرد.


پارچه‎های برزنتی به‌صورت توپی و رولی در بازار به مشتریان عرضه می‌شود. در ادامه می‌خواهیم به توضیح بیشتر درباره پارچه‏های برزنت و قیمت برزنت بپردازیم. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا از نحوه محاسبه قیمت برزنت مطلع شوید.


برای ساخت چه وسایلی از پارچه برزنت می‌توان استفاده کرد


به دلیل استحکام و مقاومت زیاد این پارچه و همچنین منعطف بودن و ضدآب بودن آن در صنعت برای ساخت موارد زیر استفاده می‌شود.


ساخت چادرهای مسافرتی (به دلیل ضدآب بودن و مقاومت آن در مقابل عبور سرما و گرما)


استفاده از آن در صنایع نظامی


ساخت کیف‎های ضد آب و مقاوم


ساخت سایبان برای مغازه‏ها و …


استفاده از برزنت در دهانه کولر


ساخت روکش مناسب برای قسمت بار ماشین‎های باربری مانند کامیون، خاور و …


ساخت چتر


ساخت خیمه ‏ها


استفاده در بیمارستان‎ها و مراکز بهداشتی (به دلیل عدم رشد باکتری در پارچه‏های برزنتی)


و غیره




رنگ‌بندی پارچه برزنت


پارچه‏های برزنتی در بازار به‌صورت ساده و خط‎دار در رنگ‌های سبز، خاکی، قهوه‏ای، مشکی، سفید و سورمه‏ای بازار به فروش میرسند.


قیمت برزنت


برای محاسبه قیمت برزنت عوامل مختلفی دخیل هستند. از این عوامل می‌توان به جنس برزنت، ضدآب بودن، وزن و … اشاره کرد. برزنت‎ها به‌صورت کیلویی به فروش میرسند.


لازم به ذکر است که قیمت برزنت‏هایی که از الیاف پلی‏استر با روکش پی‌وی‌سی بافته می‌شوند گران‌تر از قیمت برزنت نخی است. این اختلاف قیمت برای استحکام و مقاومت بیشتر برزنت‏های پلی‎استر با روکش پی‌وی‌سی است.


برای فروش برزنت‎ها به‌صورت کیلویی دیگر عرض و طول برزنت مهم نمی‌باشد. تنها وزن است که مهم است. درواقع مشتری میزان برزنت موردنیاز خود را خود را به فروشنده اعلام می‌کند و سپس فروشنده با متر کردن برزنت اندازه مناسب مشتری را برش می‌دهد. سپس برای محاسبه قیمت برزنت آن را در ترازو می‌کشد. قیمت برزنت با مقیاس کیلوگرم محاسبه می‌شود. قیمت برزنت‎های ضدآب دارای قیمت بالاتری به نسبت برزنت‎های دیگر است.


انواع برزنت


برزنت‏ها در انواع مختلفی برای مصارف مختلف تولید می‌شوند. هم‌اکنون تولیدی‏های بسیاری در سرتاسر کشور اقدام به تولید برزنت می‌کنند. معمولاً تولیدی‏ها متناسب با سفارش‌هایی که دارند برزنت‎ها را می‌بافند. حال در ادامه می‌خواهیم با انواع برزنت آشنا شویم.


برزنت 1 لا 5 لا : در تاروپود این نوع برزنت از نخ پنبه و پلی‎استر استفاده‌شده است. نسبت استفاده پنبه در این نوع برزنت بسیار بیشتر از پلی‏استر است. در برزنت 1 لا 5 لا 80 درصد پنبه و تنها 20 درصد باقی‌مانده از پلی‎استر است.


وزن برزنت 1 لا 5 لا در هر مترمربع معادل ۳۰۰ گرم می‌باشد. معمولاً برای ساخت دهنه کولر از این نوع برزنت استفاده می‌شود. قیمت برزنت 1 لا 5 لا به دلیل وزن کمتر ارزان‌تر است. پس اگر برای شما قیمت برزنت حائز اهمیت است می‌توانید از برزنت 1 لا 5 لا برای مصارف خود استفاده نمایید.


برزنت 2 لا 3 لا : تاروپود این برزنت هم مانند برزنت ۱ لا ۵ لا با پنبه و پلی‎استر بافته‌شده است. وزن برزنت 2 لا 3 لا در هر مترمربع 450 گرم است. نسبت الیاف پنبه به پلی‎استر در برزنت 2 لا 3 لا 80 درصد به 20 درصد است.


معمولاً از این برزنت برای ساخت سایبان، چتر و … استفاده می‌شود. قیمت [b]برزنت 2 لا  3 لا به دلیل بالاتر بودن وزن آن گران‌تر از قیمت برزنت 1 لا 5 لا است. قطعاً مقاومت برزنت۲ لا ۳ لا با برزنت ۱ لا ۵ لا متفاوت است. پس اگر نیاز به برزنتی با مقاومت بیشتر دارید می‌توانید از این برزنت به جای برزنت 1 لا 5 لا استفاده کنید.


برزنت 3 لا 3 لا : این نوع برزنت دارای خاصیت ضدآب هشتاددرصدی است. به همین دلیل به دلیل وزن بالاتر و خاصیت ضدآبی قیمت برزنت 3 لا 3 لا از قیمت دو برزنت‎ بالا بیشتر است.


الیاف تشکیل‌دهنده این نوع برزنت نیز مانند دو برزنت بالا از پنبه و پلی‎استر است. در این نوع برزنت 80 درصد پنبه و 20 درصد باقی از جنس پلی‏استر است. وزن برزنت 3 لا 3 لا به 550 گرم در هر مترمربع میرسد. از این برزنت برای تولید و ساخت چادرهای نظامی، چادرهای صحرایی، چتر، آلاچیق و … استفاده می‌شود.


اگر برای مصارف خود نیاز به برزنت ضدآب دارید می‌توانید بین برزنت 3 لا 3 لا و برزنت 3لا 6 لا یکی را انتخاب کنید. برزنت 3 لا 3 لا به نسبت 3 لا 6 لا دارای قدرت ضدآبی کمتری است.


اگر می‌خواهید خیالتان از بابت جنسی که خریداری می‌کنید راحت باشد به شما پیشنهاد می‌کنید تا از میزان هزینه و قیمت برزنت چشم‌پوشی کنید و برزنت 3 لا 6 لا که یکی از مقاوم‌ترین و بهترین برزنت‏های بازار است را خریداری کنید.


برزنت 3 لا 6 لا: این نوع برزنت دارای خاصیت ضدآب صددرصدی است. یکی از بهترین برزنت‎ها برزنت 3 لا 6 لا است.


پس اگر به دنبال خرید یک برزنت بسیار مقاوم و مستحکم و ضد آب هستید و بالا بودن قیمت برزنت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار نیست، به شما برزنت 3 لا 6 لا پیشنهاد می‌کنید. این برزنت از پنبه و پلی‎استر بافته‌شده است. این برزنت دارای 80 درصد پنبه و 20 درصد پلی‏استر است. وزن برزنت 3 لا 6 لا در هر مترمربع 730 گرم است. دلیل گران بودن قیمت برزنت 3 لا 6 لا وزن بالا و ضدآب بودن آن است. از این نوع برزنت برای تولید روکش‏های کامیون و هر وسیله‎ای که ضدآب بودن و مقاومت در مقابل نور خورشید در آن از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده می‌شود.


برزنت 3 لا 6 لا به دلیل مقاومت زیاد خود از عمر زیادی برخوردار است. و سالیان سال بدون هیچ تغییری می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.


برزنت‎ها در ایران تولید می‌شوند. به همین دلیل تولیدی‏ها معمولاً متناسب با نیاز مشتریان خود اقدام به بافت برزنت می‌کنند. اگر نیاز شما چیزی متفاوت از موارد بالا است می‌توانید برزنت سفارشی خود را به تولیدی اعلام فرمایید.


در این مواقع شما حتی می‌توانید میزان الیاف پنبه و پلی‎استر در برزنت خود را هم تعیین کنید. اما پیشنهاد ما این است که از همین مقدار استاندارد استفاده نمایید.


چراکه کیفیت برزنت‎های فوق بسیار عالی بوده و پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. در صورت تغییر میزان نخ و پلی‎استر ممکن است مقاومت برزنت سفارشی از برزنت‎های بالا کمتر شود. پس سعی کنید از همین برزنت‎های استاندارد برای مصارف خود استفاده نمایید.


استفاده از برزنت بسیار مقرون‌به‌صرفه است. مخصوصاً برای فضاهای روباز که مدام در معرض تابش نور خورشید، باد، باران، برف و بوران هستند. از همین رو برای صرف هزینه کمتر پیشنهاد می‌کنیم تا از برزنت 3 لا 6 لا که دارای مقاومت و استحکام بسیار زیادی است و همچنین دارای خاصیت ضدآبی است برای مکان‎های روباز در شرایط آب‎وهوایی آفتابی، برفی، بارانی و بورانی استفاده نمایید.



کد N2283014

وبگردی