آفتاب
سرقت معنوی همچنان سرمایه‌های نامشهود را تهدید می‌کند

بی‌اعتنایی سوءاستفاده‌کنندگان از ثروت فکری دیگران به اعتراضات

بی‌اعتنایی سوءاستفاده‌کنندگان از ثروت فکری دیگران به اعتراضات

نبود قانون مالیکت فکری موجب شده تا همچنان دارایی نامشهود افراد، شرکت‌ها و بنگاه‌ها مورد تهدید جدی سرقت معنوی یا دستبرد فکری قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، خلاء قانونی که بتواند ثروت و سرمایه نامحسوس افراد حقیقی و حقوقی مانند برند، تولیدات فکری، تحقیقات، کشفیات، تألیفات، اختراعات، طرح‌ها و دیگر دارایی‌های فکری و معنوی را مورد حمایت قراردهد و از دست‌درازی و به سرقت رفتن آنها جلوگیری کند، موجب شده تا بسیاری افراد و بنگاه‌ها متحمل خسارات سنگینی شوند.
بی‌توجی به این موضوع و فعالیت آزادانه و بدون معترض افرادی که داشته‌‌های معنوی دیگران را در اختیار گرفته و بدون هیچ عقوبتی از آنها سوءاستفاده می‌کنند، موجب شده تا ایشان به هرگونه اعتراضی بی‌تفاوت باشند و همچنان به کار خود ادامه دهند.
چنانکه هفته گذشته در گفتگو با حامد هدائی پژوهشگر اقتصادی وی از سرقت عنوان طرحی که حاصل چندین سال مطالعه و تحقیق بوده با عنوان پی‌مارکتینگ توسط یکی از مدرسین فروش خبر داد.
طرحی که محوریت آن تحولات فضای کسب و کار بوده و به فعالان اقتصادی قدرت می‌دهد تا بتوانند رفتار‌های بازار را پیش‌بینی‌کرده و براساس آن برنامه‌ریزی کرده و برای فعالیت خود تصمیم‌گیری کنند.
هدائی در این گفتگو به این موضوع اشاره کرد که این عنوان در حالی از سوی خانم نغمه خسروی مدرس فروش به عنوان یکی از سرفصل‌های آموزشی در رزومه کاری ایشان، ارائه شده‌است که به عنوان طراح این طرح و مبدع این عنوان تا کنون هیچ جزئیاتی از این طرح منتشر نکرده‌ام و مشخص نیست ایشان تحت این عنوان چه مباحثی را تدریس می‌کنند.
وی تأکیدکرد: از بدو سوءاستفاده ایشان از این عنوان، سعی کردم از مسیرهای مختلف با ایشان تماس گرفته تا حداقل سرفصل‌ها را نیز در اختیار ایشان قرار دهم که دستشان برای آموزش خالی نباشد.
پس از انتشار این خبر تلاش کردیم تا پاسخ‌ها نغمه خسروی مدرس فروش را نیز در خصوص این موضوع شنیده و منتشر کنیم که البته ایشان تا کنون به انتشار این خبر پاسخی نداده‌اند.
از آنجایی که خلاء قانون موجب شده تا امکانی برای ثبت و صیانت از آثار فکری وجود نداشته باشد، پیشنهاد می‌شود تا حامد هدائی به عنوان مبدع مکتب پی‌مارکتینگ و نغمه خسروی به عنوان مدرس این عنوان در مناظره‌ای رسانه‌ای داشته‌ها و اندوخته‌های خود در خصوص این طرح را برای قضاوت و داوری اذهان عمومی ارائه دهند.


کد N2281939

وبگردی