آفتاب

راهکارهای تقویت مهارت های چهارگانه زبان با فیلم

راهکارهای تقویت مهارت های چهارگانه زبان با فیلم

امروزه با پیشرفت علم و استفاده روزافزون گوشی های موبایل، افراد زیادی از اپلیکیشن های یادگیری زبان استفاده می کنند اما یک روش عالی برای بهبود زبان انگلیسی ، به خصوص مهارت گوش دادن و صحبت کردن تماشای فیلم است.

چگونه فیلم می تواند در تدریس یا یادگیری زبان انگلیسی کمک کند؟



امروزه با پیشرفت علم و استفاده روزافزون گوشی های موبایل، افراد زیادی از اپلیکیشن های یادگیری زبان استفاده می کنند اما یک روش عالی برای بهبود زبان انگلیسی ، به خصوص مهارت گوش دادن و صحبت کردن تماشای فیلم است. فیلم ها معمولاً برای زبان آموزان انگلیسی ایجاد نمی شوند - آنها برای مردم بومی ساخته شده اند. بنابراین ، زبان آن ها دقیقاً همانگونه است که شما آن را در زندگی واقعی می شنوید (با سرعت بالا، با لهجه های بومی ، با استفاده از اصطلاحات محاوره ای)



با تماشای فیلم های انگلیسی یک دفترچه را با خود داشته باشید و کلمات یا عبارات جدیدی را که می شنوید یا نمی فهمید بنویسید. می توانید بعداً معانی عبارات را دربرخی اپلیکیشن های موبایل (انواع دیکشنری ها و ...) جستجو کنید یا از معلم انگلیسی خود بپرسید.



به گزارش ایده آل تکنولوژی در کلاس های آموزشی زبان، واژگان و گرامرهای زیادی را فرا خواهید گرفت اما شاید نمی دانید چگونه از آن در زندگی واقعی استفاده کنید. تماشای فیلم های انگلیسی به شما کمک می کند تا نحوه استفاده از تمام دانشی را که در موقعیت های روزمره آموخته اید ، استفاده کنید.


معلمان زبان چندین دهه است که در کلاس های خود از فیلم استفاده می کنند و دلایل زیادی وجود دارد که چرا فیلم ابزاری عالی برای تدریس و یادگیری است.


دلایل یادگیری زبان با فیلم





• یادگیری زبان با دیدن فیلم انگیزشی و لذت بخش است


انگیزه یکی از مهمترین عوامل در دستیابی به موفقیت در دستیابی به زبان دوم است. فیلم ها و نمایش های تلویزیونی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی است ، بنابراین ورود فیلم به کلاس زبان منطقی است. فیلم ، به عنوان یک انگیزه دهنده ، فرایند یادگیری زبان را سرگرم کننده و لذت بخش تر می کند.


• فیلم لهجه بومی و متنوع ارائه می دهد


یکی دیگر از مزایای استفاده از فیلم این است که منبع اصیل و متنوع زبان را فراهم می کند. فیلم نمونه هایی از انگلیسی را که در موقعیت های واقعی در خارج از کلاس استفاده می شود ، به ویژه زبان تعاملی - زبان مکالمه در زندگی واقعی - ارائه می دهد. فیلم زبان آموزان را در معرض عبارات طبیعی و جریان طبیعی گفتار قرار می دهد. اگر آنها در یک محیط انگلیسی زبان زندگی نمی کنند ، فقط فیلم و تلویزیون می توانند زبان واقعی را به زبان آموزان ارائه دهند.


• فیلم محتوای بصری ارائه می دهد


بصری بودن فیلم آن را به یک ابزار ارزشمند آموزش زبان تبدیل می کند ، و زبان آموزان را قادر می سازد با تفسیر زبان در یک متن کامل ، اطلاعات بیشتری کسب کنند. فیلم به درک زبان آموزان کمک می کند تا آنها با گوش دادن و مشاهده حرکات بدن مفاهیم را بهتر درک کنند. این حرکات  تصویری از پیام کلامی پشتیبانی می کنند و باعث جلب توجه می شوند.


• تنوع و انعطاف پذیری


فیلم می تواند با گسترش طیف وسیعی از تکنیک ها و منابع آموزش ، تنوع و انعطاف پذیری را در کلاس زبان به ارمغان آورد ، و به زبان آموزان کمک می کند تا هر چهار مهارت ارتباطی را توسعه دهند. به عنوان مثال ، یک سریال را می توان برای تمرین گوش دادن، خواندن و الگویی برای صحبت کردن و نوشتن استفاده کرد. فیلم همچنین می تواند برای کارهای بعدی مانند بحث درباره موضوعات اجتماعی ، نقش آفرینی ، بازسازی گفتگو یا جمع بندی کمک کند. همچنین با به نمایش گذاشتن انواع مختلف فیلم می توان تنوع بیشتری به کلاس وارد کرد: فیلم های بلند ، سریال های کوتاه، فیلم های کوتاه ، گزارشات و ...



با توجه به مزایای استفاده از فیلم در کلاس آموزش زبان ، جای تعجب ندارد که بسیاری از معلمان علاقه دارند از فیلم استفاده کنند و تعداد فزاینده ای از آنها با موفقیت فیلم را در برنامه درسی آموزش زبان ادغام می کنند. با ظهور اینترنت ، هم اکنون تعداد معدودی از منابع آنلاین برای معلمان زبان و زبان آموزان وجود دارد.


وب سایت ها و وبلاگ های بسیاری وجود دارد که برنامه های درسی مفصل و کاملاً ساختاریافته براساس کلیپ های فیلم و تلویزیون ، فیلم کوتاه و ... ارائه می دهند که باعث صرفه جویی در وقت می شود.



نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم





• فیلم هایی را که قبلاً می شناسید انتخاب کنید.


اگر مبتدی یا در سطح پایین تر هستید ، بهتر است فیلمی را انتخاب کنید که قبلاً تماشا کرده باشید. زیرا شما داستان اصلی  را از قبل می دانید. این بار می توانید به جای تلاش برای دنبال کردن یک داستان جدید ، روی زبان متمرکز شوید.


• از زیرنویس ها استفاده کنید.


استفاده از زیرنویس به این معنی نیست که شما تقلب می کنید زیرا هنوز عبارات انگلیسی می شنوید. اگر سطح پایین تری دارید ، از زیرنویس ها استفاده کنید تا زمانی که از تماشای فیلم بدون آنها احساس راحتی کنید. اگر از سطح پیشرفته تری برخوردار هستید ، کمی خود را به چالش بکشید و فیلمی را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. لازم نیست کلمه به کلمه را دنبال کنید ، زیرا این می تواند بسیار خسته کننده باشد ، فقط اگر از گفتار خیلی سریع استفاده می شود و یا زبان خیلی محاوره ای است ، از آنها استفاده کنید .


• فیلم کوتاه


فیلمی را انتخاب کنید که نسبتاً کوتاه باشد و از دیدن فیلمی که سطح عمیق از تاریخ یا فرهنگ را شامل می شود ، جلوگیری کنید ، زیرا احتمال دارد نتوانید روی زبان متمرکز کنید و فیلم دیدن کسل کننده باشد.


• استراحت


اگر در حین تماشای فیلم به زبان انگلیسی خسته شدید ، کمی استراحت کنید. فیلم را در 30 قسمت تماشا کنید. بعد از تماشای یک قسمت ، کاری دیگر انجام دهید. نوشیدنی یا تنقلات بخورید. تماشای یک فیلم کامل به زبان انگلیسی می تواند طاقت فرسا و ناامید کننده باشد ، به خصوص اگر خودتان را متقاعد کنید که تمام جملات را درک کنید ، به همین دلیل تماشای ادامه فیلم در بخش های کوچک تر ایده خوبی است.


• گوش بدهید و تکرار کنید.


زیبایی تماشای یک فیلم ضبط شده به صورت آنلاین یا دی وی دی این است که اگر نفهمید می توانید مکث کرده و به عقب برگردید - کاری که نمی توانید به کمک معلمان انگلیسی خود در کلاس انجام دهید. به بخشی که نفهمیده اید برگردید و آن را با صدای بلند بگویید. چند بار تکرار کنید و آنچه را که زیر نویس می گوید بخوانید. تکرار کلامی که می شنوید ، روش عالی برای تکمیل لهجه طبیعی است ، این چیزی است که در یک کلاس زبان امکان پذیر نیست


• فیلم هایی را که از آنها لذت می برید تماشا کنید.


اگر درام دوست ندارید؟ تماشا نکنید! هزاران هزار فیلم وجود دارد. فیلم هایی با ژانر (نوع فیلم مانند عاشقانه ، وحشت) را انتخاب کنید که ترجیح می دهید، زیرا احتمال بیشتری دارد که چیزی یاد بگیرید. اگر خود را مجبور به تماشای فیلم هایی کنید که از نظر داستان جالب نیست ، یادگیری دشوار می شود.


• روی فیلم های یک کشور متمرکز شوید.


همانطور که می دانید انگلیسی در کشورهای مختلف دنیا صحبت می شود اما وقتی سعی می کنید انگلیسی یاد بگیرید بهتر است به یک منطقه بچسبید کشوری را انتخاب کنید که مورد علاقه شما باشد و با این فیلم ها شروع کنید. بیشتر زبان آموزان ترجیح می دهند زبان انگلیسی را از فیلم های آمریکایی یاد بگیرند.


• با دوستانتان تماشا کنید.


آیا دوستان زیادی دارید که می خواهند مهارت های انگلیسی خود را نیز کامل کنند؟ با هم فیلم بگیرید و فیلم ببینید. بعد از فیلم در مورد نظرات و قسمت های مورد علاقه فیلم (البته به زبان انگلیسی) بحث کنید.
کد N2268500

وبگردی