آفتاب

ووشو قهرمانی جهان | درخشش هشتمین مدال طلا دور گردن خورشیدی

ووشو قهرمانی جهان | درخشش هشتمین مدال طلا دور گردن خورشیدی

علی خورشیدی نماینده وزن 80 کیلوگرم تیم ملی ساندای مردان کشورمان هشتمین مدال طلای مسابقات جهانی را از آن خود کرد.

خبرگزاری فارس: در ادامه پانزدهمین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی جهان در شانگ های چین امروز(چهارشنبه) در وزن ۸۰ کیلوگرم علی خورشیدی در مبارزه با عید جورجیس از لبنان صاحب پیروزی شد و راهی دیدار نهایی شد. وی پس از یک دور استراحت کیالوویچ از لهستان و امره باتان از ترکیه را شکست  داد. صبری در مبارزه نهایی  به مصاف کائو لیوجان از چین رفت و با شکست نماینده میزبان به مدال طلا دست یافت.


محسن محمدسیفی نماینده وزن 70 کیلوگرم کشورمان در فینال این مسابقات به الکساندر راسی از لبنان رفت و با شکست این سانداکار پنجمین مدال طلای مسابقات جهانی را از آن خود کرد. سیفی در چارچوب این رقابت‌ها ابتدا با قرعه استراحت روبرو بود و سپس حریفانی از اندونزی و کره جنوبی و چین را شکست داد و به فینال این مسابقات دست یافت.   محسن محمد سیفی در پانزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو موفق شد پنجمین مدال طلای جهانی خود را از آن خود کند.


لازم به یادآوری است، صبح امروز سه نماینده ووشو کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند که در نهایت هر سه ووشوکار به مدال طلا دست یافتند. عرفان آهنگریان نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ، یوسف صبری نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم، میلاد عارفی نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم تیم ملی ساندا صبح امروز (چهارشنبه به مدال طلا دست یافتند. ضمن اینکه هانیه رجبی تالوکار شایسته کشورمان در فرم «نن گوئن» به مدال نقره دست یافت. با این اوصاف رجبی تعداد مدال های خود در مسابقات جهانی شانگهای را به ۲ نقره رساند.


طی روزهای گذشته در بخش ساندای بانوان الهه منصوریان در وزن ۶۵ کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۰ کیلوگرم، مریم هاشمی نیز در وزن ۷۵ کیلوگرم، 3 مدال طلا را برای تیم‌ ملی بانوان کسب کردند.


در بخش تالوی مردان نیز محمدعلی مجیری با کسب امتیاز ۹.۶۳ بالاتر از تمامی حریفان مطرح خود ایستاد مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کرد.
کد N2269611

وبگردی