آفتاب

اسرائیل در مواجهه با ایران تنها است / ترامپ از ترس‌های نتانیاهو سوء استفاده می‌کند

اسرائیل در مواجهه با ایران تنها است / ترامپ از ترس‌های نتانیاهو سوء استفاده می‌کند

یک مقام سابق صهیونیست تاکید کرد که اسرائیل دیگر باید بیان اظهارات و تهدیدهای تحریک‌آمیز را متوقف کند. این اظهارات می‌تواند با واکنش ایران روبه‌رو شده و به قیمت از بین رفتن امینت ملی ما تمام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم پست، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: بزرگ‌ترین اشتباه ما این بود که به ایران اجازه گسترش حضور و نفوذ خود در سوریه را دادیم. آنها توقع داشتند ما با آنها برخورد کنیم اما تنها‌ آنها را تهدید کردیم و آنها حضور خود را تقویت کردند.

وی در ادامه گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل ترس زیادی دارد و همین ترس باعث شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا سوءاستفاده کند.

اولمرت در ادامه گفت: ایران در سوریه حضور خود را گسترش داده است. اما ما تنها آنها را تهدید کردیم و بیانیه‌های تهدیدآمیز صادر کردیم.

وی در ادامه گفت: اکنون اسرائیل در مواجهه با ایران تنها است.به نظر می‌رسد آمریکا  خواهان مذاکره و توافق با ایران است همین موضوع ترس را در نتانیاهو بیشتر می‌کند.
این مقام سابق صهیونیست افزود: ما باید به توانایی‌های خودمان اتکا کنیم. زمانی که من در قدرت بودم به هیچ کشوری اعتماد و تکیه نکردم و تنها به نیروی خودمان متکی بودیم.

اولمرت همچنین گفت: اسرائیل دیگر باید بیان اظهارات و تهدیدهای تحریک‌آمیز را متوقف کند. این اظهارات می‌تواند با واکنش ایران روبه‌رو شود. بیان این اظهارات می‌تواند به قیمت از بین رفتن امینت ملی ما تمام شود.
کد N2265416

وبگردی