آفتاب

رکوردشکنی انگل و صدرنشینی جوکر | بهترین میانگین فروش در تاریخ سینما

رکوردشکنی انگل و صدرنشینی جوکر | بهترین میانگین فروش در تاریخ سینما

نماینده کره‌جنوبی در اسکار بهترین فیلم بین‌المللی در نخستین هفته اکران در آمریکا فقط در سه سینما روی پرده رفت و میانگین رکورد فروش را برای یک فیلم خارجی‌زبان شکست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، «انگل» که بهار امسال جایزه نخل طلایی را از جشنواره فیلم کن برد و از پرامیدترین گزینه‌های بردن اسکار بهترین فیلم بین‌المللی است، این هفته در آمریکای شمالی به نمایش عمومی درآمد. تازه‌ترین تجربه کارگردانی بونگ جون-هو در سه سالن روی پرده رفت و با ۳۷۶ هزار دلار فروش، در رده ۱۳ جدول پرفروش‌های هفته ایستاد.

میانگین فروش «انگل» در هر سالن ۱۲۷ هزار دلار بود که در تاریخ سینما برای یک فیلم خارجی‌زبان سابقه نداشته است. سه سال پیش «لالالند» در هفته دوم دسامبر در پنج سینما به نمایش درآمد، ۸۸۱ هزار دلار فروخت و میانگین ۱۷۶ هزار دلار را ثبت کرد. رکورد «انگل» از آن روز جالب توجه و مهم است که برای یک فیلم خارجی‌زبان به دست آمده، در حالی که «لالالند» یک فیلم استودیویی و هالیوودی بود.

فروش ۱۲۷ هزار دلاری «انگل» در هر سینما ششمین میانگین برتر یک دهه اخیر در آمریکای شمالی برای یک اکران محدود است. «یخ‌زده» با میانگین ۲۴۳ هزار دلار در نوامبر ۲۰۱۳، «تک‌تیرانداز آمریکایی» با ۱۵۸ هزار دلار در دسامبر ۲۰۱۴ و «استیو جابز» با ۱۳۰ هزار دلار در اکتبر ۲۰۱۵ برترین فروش‌های میانگین برای فیلم‌های بزرگ و استودیویی هستند. «انگل» نهمین افتتاحیه برتر از ۲۰۰۹ و هجدهمین میانگین برتر تاریخ سینما را به نام خود زده است.

در اکران این هفته آمریکای شمالی «جوکر» با ۵۵ میلیون دلار برای دومین هفته پیاپی صدرنشین شد و فروش کلی خود را در آمریکا و کانادا به ۱۹۳ میلیون دلار رساند. «خانواده آدامز» با ۳۰ میلیون دلار درآمد از ۴۰۰۷ سینما در رده دوم ایستاد و درام اکشن و علمی خیالی «مرد جوزایی» به کارگردانی آنگ لی و بازی ویل اسمیت با ۲۱ میلیون دلار از ۳۶۴۲ سینما به حضور روی پله سوم جدول پرفروش‌ها بسنده کرد.
کد N2264250

وبگردی