آفتاب
مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

عملکرد کامبوج در سال ۲۰۱۹؛ قاتل پاکستان در تهران

عملکرد کامبوج در سال ۲۰۱۹؛ قاتل پاکستان در تهران

تیم ملی کامبوج در حالی ششمین بازی خود را در سال ۲۰۱۹ مقابل تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کند که پیش‌تر در دور نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در ۲ دیدار رفت و برگشت پاکستان را مغلوب کرده است تا «قاتل پاکستان» لقب بگیرد.

ایرنا: تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین باید در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی کامبوج برود. این مسابقه در حالی برگزار خواهد شد که حریف تیم «مارک ویلموتس» باید ششمین بازی خود در سال ۲۰۱۹ را به انجام برساند.


کامبوج یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های قاره کهن به حساب می‌آید. این تیم پیش از بازی با ایران در چهار بازی رسمی و یک دیدار دوستانه به میدان رفته که حاصل آن ۲ برد، ۲ باخت و یک تساوی بوده است. آنها پنج گل به ثمر رسانده‌اند و چهار بار دروازه‌شان باز شده است. دیدار با ایران دومین دیدار خارج از خانه کامبوج در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.


شاگردان «فلیکس دالماس» در نخستین دیدار خود در سال ۲۰۱۹ در جدالی تدارکاتی با نتیجه یک بر صفر به بنگلادش باختند. آنها در چارچوب دور نخست رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف پاکستان رفتند و میهمان خود را با ۲ گل دیرهنگام شکست دادند. «سیِنگ چانثیای» ۱۷ ساله و «کوچ سوکومفیاک» گلزنان این مسابقه بودند. کامبوجی‌ها در بازی برگشت و در دوحه قطر بار دیگر پاکستان را شکست دادند و این بار نتیجه ۲ بر یک به بار نشست؛ «ساس روثیب» و «رئونگ بونهینگ» گلزنان کامبوج در این مسابقه بودند.


کامبوج در مرحله دوم از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به مصاف هنگ‌کنگ رفت و در برابر این تیم به تساوی یک بر یک رسید. «کِئو سوک فنگ» تک گل تیم میزبان را وارد دروازه هنگ‌کنگ کرد. کامبوج در دیدار بعدی خود مقابل بحرین با یک گل شکست خورد تا اولین شکست رسمی‌اش در سال ۲۰۱۹ به ثبت برسد. حالا آنها به ایران آمده‌اند تا مقابل تیم ویلموتس پیکار کنند. دیداری که برای حریف گمنام ایران بیشتر به مثابه نبردی برای کسب تجربه خواهد بود.
کد N2259860

وبگردی