آفتاب

راه های مهاجرت به آمریکا

راه های مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا به نسبت بقیه کشور ها اندکی سخت تر است.

همچنین با توجه به سن و سال و میزان سرمایه و پولی که در اختیار دارید روش های متفاوتی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد.

این روش ها شامل موارد زیر می شوند:

• مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

• مهاجرت از طریق شغل و کاریابی

• مهاجرت تحصیلی و پژوهشی

• مهاجرت از طریق نامزدی و ازدواجی

• مهاجرت از طریق لاتاری


روش های اول که ذکر شدند بسیار تحت تاثیر سیاست های آمریکا در زمینه مهاجرت و همچنین روابط این کشور با کشورهای دیگر است. اما در روش آخر که مهاجرت از طریق لاتاری می باشد . در این مقاله ما قصد داریم تا آسان ترین راه مهاجرت به آمریکا یعنی لاتاری را معرفی کنیم و همچنین به آموزش ثبت نام لاتاری بپردازیم.


لاتاری دقیقا چیست؟

ثبت نام لاتاری ارزان ترین و آسان ترین راه برای اخذ اقامت آمریکا به صورت دائمی و قانونی و دائم و همچنین گرفتن کارت سبز ) گرین کارت ( می باشد. تنها نکته ای که در مورد ثبت نام لاتاری وجود دارد این است که این روش کم هزینه برای مهاجرت

شانسی می باشد.


کارت سبز یا گرین کارت چیست؟

گرین کارت  یا کارت سبز به کارتی گفته می شود که نشان دهنده اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا می باشد. البته گاهی این مطلب در مورد اقامت کشور های دیگر نیز گفته می شود. کارت سبز آمریکا در حقیقت اجازه اقامت دائم، تحصیل، کار، زندگی و مسافرت به آمریکا را در اختیار دارنده آن می گذارد. البته کارت سبز تعدادی از مزیت های شهروندی آمریکا نظیر حق رای را ندارد.دریافت این کارت از طریق روش های مختلفی مثل: کانال خانوادگی، پناهندگی، شغلی و لاتاری امکان پذیر می باشد.


شرابط ثبت نام لاتاری

لاتاری به دلیل شرایطی که دارد بین افراد محبوب است. این شرایط بسیارساده است. شما بدون محدودیت سنی یا مدرک تحصیلی می توانید برای ثبت نام لاتاری و گرفتن کارت سبز یا گرین کارت اقدام کنید. البته طبق قانون کلی شما باید حداقل 12 سال تحصیل کرده باشید. از مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری می توان به پاسپورت اشاره کرد، چون برای لاتاری و اخذ کارت سبز آمریکا امسال باید شماره پاسپورت معتبر خود را نیز وارد کنید. از شرایطی که برای ثبت نام لاتاری وجود دارد می توان به نیاز نداشتن به مدرک زبان، حداقل دیپلم یا 2 سال سابقه کار، بدون شرایط سنی، و متولد شده در یکی از کشور های مجاز (ایرن مجاز می باشد).


زمان ثبت نام لاتاری

زمان ثبت نام لاتاری برای کارت سبز آمریکا در مهرماه آغاز می شود و مهلت زمان برای ثبت نام لاتاری  نیز تا آبان ماه ادامه پیدا میکند .


مدارک ثبت نام لاتاری

از سال گذشته پاسپورت نیز جزو مدارم ثبت نام لاتاری قرار گرفت و شما برای ثبت نام لاتاری و اخذ کارت سبز نیازمند یک پاسپورت معتبر هستید . اطلاعاتی که از پاسپورت شما مورد نیاز است شماره پاسپورت، تاریخ انقضای آن ) که باید اعتبار داشته باشد ( و نیز کشور صادرکننده آن است.


آموزش ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام در لاتاری آمریکا و گرفتن گرین کارت، وبسایت کارت سبز با طراحی یک سامانه هوشمند و کاربردی و با کاربری آسان طراحی کرده است که شما می توانید به سادگی و به زبان فارسی در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. برای ثبت نام در لاتاری آمریکا ابتدا وارد وبسایت https://www.cartesabz.net/register/ می شوید.


1. در مرحله اول باید وضعیت تاهل و تعداد اعضای خانواده خود را مشخص کنید.

2. بعد از مشخص کردن تعداد اعضای خانواده شما باید مشخصات فردی خود و اعضای خانواده را با دقت و به درستی وارد کنید. همچنین باید یک عکس آپلود کنید که در صورتی که عکس آماده ندارید می توانید بعداً ازطریق تلگرام ارسال کنید یا حتی به دفتر کارت سبز مراجعه کنید تا عکاسان ما عکسی مناسب برای شما بگیرند.

3. . بعد از وارد کردن مشخصات شما باید شماره همراه خود را تایید پیامکی کنید.

4. . در این مرحله شما باید مبلغ مشخص شده را که به نسبت اعضای خانواده است را پرداخت کنید.

5. . کار شما تمام شد از اینجا به بعد را به متخصصان ما در وبسایت کارت سبز بسپارید.

نکته قابل ذکر در آخر این است که صحبت های اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص تغییر سیاست هایش درمورد مهاجران هیچ تاثیری بر شرایط لاتاری ندارد و شما میتوانید با خیال راحت اقدام به ثبت نام کنید.
کد N2258932

وبگردی