آفتاب

رفع مشکلات مدیریتی کلینیک به کمک نرم افزار های پیشرفته

رفع مشکلات مدیریتی کلینیک به کمک نرم افزار های پیشرفته

امروزه برای سهولت در حرفه پزشکی نرم افزارهای مختلفی طراحی و تولید شده است که هدف آن اداره و کنترل اطلاعات پزشکی بیمار، پزشک و صورت حساب های بیمارستانی است.

این نرم افزارها تقریبا تمامی قسمت های پزشکی را پوشش داده و شامل نرم افزار مطب ، درمانگاه، داروخانه، بیمارستان، آزمایشگاه و ... می باشد که تقریبا همه نیازهای پزشکی را پاسخگو بوده و باعث بهبود روند پزشکی می شود. ما در این مقاله همراه شما هستیم تا نحوه عملکرد و مزایای برخی از این نرم افزار ها را از جمله نرم افزار مطب، نرم افزار درمانگاه و نرم افزار داروخانه را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از خدمات آن ها نهایت استفاده را ببرید.



نرم افزار مطب و درمانگاه

این دسته از نرم افزارها که برای مدیریت و حسابرسی درمانگاه ها و مطب های پزشکی طراحی شده است کلیه اطلاعات و داده های بیمار را در خود جای داده و با یک محیط نرم افزاری ساده و کاربرپسند تمامی امور درمانگاهی از جمله پذیرش، شماره پرونده، امور صندوق و ... در کوتاهترین زمان ممکن انجام می دهد. در واقع شما به کمک نرم افزار درمانگاه و نرم افزار مطب می توانید لیست کاملی از مراجعین خود تهیه کرده و یا در صورت لزوم بیمار جدید را به لیست اضافه نمایید. همچنین می توانید با تهیه یک نسخه پشتیبان تمامی این اطلاعات را در پوشه مناسب ذخیره کرده تا اگر نرم افزار با مشکل مواجه شد بتوانید بدون نگرانی به پایگاه داده خود دسترسی داشته باشید. از دیگر مزایای نرم افزار مطب و درمانگاه امکان گزارش گیری از اطلاعات پرونده بیمار می باشد و شما با تنها با وارد شماره پرونده بیمار می توانید تمامی اطلاعات را مشاهاده نمایید. نرم افزار درمانگاه روند کار درمانگاه را سرعت بخشیده و باعث صرفه جویی در وقت بیمار می گردد. نرم افزار آزمایشگاه نیز این ویژگی ها را دارا میباشد.



نرم افزار داروخانه

بزرگترین مزیت نرم افزار داروخانه مکانیزه شدن آن می باشد که باعث سرعت بخشی به روند کار داروخانه شده و تمامی نیازهای مسئولین داروخانه و مراجعه کنندگان را برطرف می نماید. شما به کمک این نرم افزار می توانید اطلاعات نسخ برای سازمان های بیمه ارسال کرده و از تعرفه های بیمه به صورت آنلاین مطلع شوید.همچنین امکان تهیه گزارشات مالی، دارویی و بیمه در این سیستم فراهم شده است تا با اطمینان خاطر بتوانید روند کار داروخانه را بهبود ببخشید. دستاورد بزرگی که نرم افزار داروخانه برای مدیر پدید می آورد علاوه بر سهولت و سرعت در انجام کار، امنیت کاری و مالی می باشد.

از دیگر مزایای نرم افزار داروخانه می توان به ثبت نسخ دارویی و امکان محاسبه درصد تخفیف بیمه های وابسته به ارگان های مختلف می باشد. همچنین با تعیین میزان کارکرد امور فروش و صندوق می توان یگ گزارش دقیق عددی از فروش را تهیه و ذخیره کرد. همچنین نرم افزار داروخانه نقش مهمی در انبارگردانی داروخانه ایفا کرده و یک آمار صحیح و درست از موجودی داروخانه را در اختیار مسئولین قرار می دهد. در واقع هدف کلی از طراحی نرم افزار داروخانه جمع کردن کاغذ و قلم و تجویز آنلاین دارو و صورتحساب می باشد.


برای داشتن یک سیستم مکانیزه و دقیق کافی است از نرم افزارهای جامع پزشکی استفاده کرده و علاوه بر دسترسی آسان به تمامی قسمت های درمانگاه، داروخانه و مطب، باعث بهبود روند کاری خود شوید. در واقع شما با استفاده از نرم افزار مطب و نرم افزار درمانگاه باعث صرفه جویی در وقت خود و بیمار شده و می توانید مراجعین بیشتری را به سمت خود جلب نمایید. اگر به این دسته از نرم افزارها اطمینان ندارید کافی است از پشتیبانی و گروه فروش بخواهید شما را در این امر یاری کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارند تا بتوانید به راحتی با آنها کار کرده و هزاران هزار مزیت آن برخوردار شوید.

حتی امروزه بهترین و قدیمی ترین کلینیک ها که بر اساس سیستم های کاغذی کار می کنند برای مدیریت پرونده های بیماران خود و یکپارچه سازی امور دفتری و پذیرش از یک نرم افزار مدیریت پزشکی استفاده کرده تا بتوانند حجم اطلاعات را کنترل کرده و روند کاری خود را بهبود ببخشند.

در نگاه کلی نرم افزار مطب، نرم افزار درمانگاه و نرم افزار داروخانه یک گام مهم و بلند در ارتقای روند کار پزشکی بوده و بهترین راه کنترل و حفظ اطلاعات بیماران می باشد که برمبنای کنار گذاشتن کاغذ و قلم و مکانیزه شدن این مراکز می باشد.


کد N2256192

وبگردی