آفتاب

ترامپ ایران را از دارو و غذا محروم کرد

ترامپ ایران را از دارو و غذا محروم کرد

تحریم های جدید علیه بانک مرکزی ایران و صندوق توسعه ملی ایران اعمال می شوند. تحریم های جدید – عنصری است برای اعمال فشار حداکثری بر سازمان هایی که برای تجارت بین المللی ایران از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

1- واشنگتن ضمن متهم کردن تهران به حمله علیه پالایشگاه های نفتی عربستان سعودی، تحریم های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد. تحریم های جدید علیه بانک مرکزی ایران و صندوق توسعه ملی ایران اعمال می شوند. تحریم های جدید – عنصری است برای اعمال فشار حداکثری بر سازمان هایی که برای تجارت بین المللی ایران از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.


2- از ماه مه، تحریم های نفتی نیز علیه ایران اعمال می شوند. استخراج نفت در این کشور به 2.7 میلیون بشکه در شبانه روز کاهش یافته است. اگرچه، دولت ترامپ بر تشدید بیش از حد تحریم ها علیه ایران تاکید دارد، اما هنوز برای اعلام تاثیر آنها بر ایران زود است. همه چیز به نوع فعالیت صندوق توسعه ملی ایران و چگونگی تامین بودجه مالی آن منوط است. در رابطه با بانک مرکزی ایران نیز باید گفت که درجه وابستگی آن به سیستم مالی امریکا هنوز نامشخص است.


3- آلمان، فرانسه و بریتانیای کبیر برای خرید نفت از ایران، سیستم محاسباتی اینستکس را راه اندازی کرده اند. اما، باید گفت که براساس این سیستم، پول هایی که باید به حساب بانک های ایران واریز شوند، در اختیار شرکت های اروپایی قرار می گیرند که به ایران محصولات خود را صادر می کنند.


4- در حال حاضر، خطر اصلی این است که اقدامات کنونی ترامپ ارسال کالاهای بشر دوستانه به ایران را نیز ممنوع می کند. تحریم های جدید، بانک مرکزی ایران را از تامین تجارت دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات پزشکی محروم می کند. این بانک همچنین، با خاطر اعمال تحریم ها قادر نیست، تجارت مواد غذایی صادراتی به ایران را تامین کند. در چنین شرایطی، باید در انتظار کسری جدی دارو و مواد غذایی وارداتی به ایران باشیم.
کد N2252647

وبگردی