آفتاب

دختران گوی قبولی در کنکور را از پسران ربودند

دختران گوی قبولی در کنکور را از پسران ربودند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ پذیرفته نهایی در کنکور سراسری ۹۸ دختران بیش از ۵۴ درصد قبولی ها را تشکیل می دهند.

حسین توکلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: از تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر پذیرفته شده نهایی در رشته های با آزمون کنکور ۹۸ تعداد ۱۰۴ هزار و ۱۲۳ نفر زن و ۸۷ هزار و ۹۲ نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر ۵۴.۴۵ درصد پذیرفته شدگان را زنان و ۴۵.۵۵ درصد پذیرفته شدگان را مردان تشکیل می دهند.

وی افزود: از تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر پذیرفته شده نهایی در کنکور ۹۸ تعداد ۱۱۶ هزار و ۹۵۹ نفر در دوره روزانه، ۱۵ هزار و ۲۰۱ نفر در دوره شبانه، ۱۳ هزار و ۱۸۸ نفر در دانشگاه پیام نور، ۲۳ هزار و ۹۲۸ نفر در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، ۱۶ هزار و ۱۳۹ نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، سه هزار و ۷۸۷ نفر در پردیس خودگردان دانشگاه ها و دو هزار و ۱۳ نفر در مازاد ظرفیت پذیرفته شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در میان گروه های آزمایشی، ریاضی و فنی دارای بیشترین میزان قبولی است و ۵۹ هزار و ۶۱۷ نفر پذیرفته شدند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۵۷ نفر زن و ۳۷ هزار و ۸۶۰ نفر مرد هستند.

به گفته توکلی، در گروه علوم تجربی ۶۴ هزار و ۸۷۰ نفر پذیرفته شدند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۶۴۴ نفر زن و ۲۶ هزار و ۲۲۶ نفر مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: در گروه علوم انسانی ۵۷ هزار و ۶۹۷ نفر پذیرفته شدند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۳۸۹ نفر زن و ۲۰ هزار و ۳۰۸ نفر مرد هستند. همچنین در گروه آزمایشی هنر چهار هزار و ۴۷۷ نفر قبول شدند که سه هزار و ۴۴۴ نفر زن و هزار و سه نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد گروه آزمایشی زبان های خارجی گفت: در گروه آزمایشی زبان های خارجی چهار هزار و ۵۵۴ نفر پذیرفته شدند که دو هزار و ۸۵۹ نفر زن و هزار و ۶۹۵ نفر مرد هستند.


آزمون سراسری سال ۹۸ روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه امسال با رقابت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ نفر انتخاب رشته کردند و از این تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی عصر امروز شنبه ۲۳ شهریورماه معرفی شدند.
کد N2245017

وبگردی