آفتاب

رویداد گردشگری خلاق با موضوع پارک‌های فضایی برگزار می‌شود

رویداد گردشگری خلاق با موضوع پارک‌های فضایی برگزار می‌شود

رویداد گردشگری خلاق با موضوع پارک‌های فضایی توسط پژوهشگاه فضایی ایران و با همکاری سازمان فضایی ایران و دانشگاه صنعتی شریف، برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، همزمان با  هفته جهانی فضا، رویداد تخصصی «صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌های موضوعی فضاپایه» ۱۶ و ۱۷ مهرماه با همکاری سازمان فضایی ایران و دانشگاه صنعتی شریف در محل این پژوهشگاه برگزار می شود.

طالب عبدالهی، مدیر امور پژوهش و فناوری و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فضایی ایران، درباره این رویداد گفت: تمامی افراد مستعد، اساتید، دانشجویان، مدیران و کارکنان دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، شرکت‌های دولتی و خصوصی، می‌توانند در حوزه‌های زیست بوم صنعت گردشگری موضوعی، زیست بوم صنعت بازی و سرگرمی موضوعی، زیست بوم صنایع فرهنگی هنری و چندرسانه‌ای، جریان‌سازی ارائه محتوا مبتنی بر مبانی علمی و معرفتی، مجموعه های جانبی مکمل در حوزه اقتصاد خلاق با ارائه طرح ها، ایده‌ها، ‌محصولات و خدمات خود، در این رویداد شرکت کنند.

مدیر امور پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران، هدف از برگزاری این رویداد را گردآوری و کمک به تجاری‌سازی طرح‌های خلاقانه کشور، برای استفاده در پارک‌های گردشگری فضاپایه ذکر کرد و افزود: هرچند این پارک‌ها با هدف آشنایی مخاطبان آن با علوم و فناوری‌های فضایی تاسیس خواهند شد ولی لازم است، توجیه اقتصادی نیز داشته باشند.

وی گفت: طرح‌های ارسالی باید از نظر اقتصادی نیز موجه باشند، مگر آنکه ایده یا طرح ارائه شده از اهمیت ویژه‌ای در حوزه های فرهنگی، زیستی و اجتماعی برخوردار باشد که این موضوع نیز در فرمت‌های ارائه شده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

عبدالهی اظهار داشت: علاقه‌مندان در مرحله اول باید طرح‌ها و ایده‌های خود را برای دفتر مدیریت طرح پارک‌های موضوعی ارسال کنند تا بررسی‌های لازم روی آن‌ها انجام شود. پس از گردآوری، از ایده‌ها و طرح‌های برگزیده دعوت به عمل خواهد آمد تا با تکمیل و ارائه طرح خود، آن را با سایر طرح‌ها و ایده‌ها به رقابت بگذارند.

زمان جذب طرح‌ها و ایده‌ها برای شرکت در این رویداد تا دهم مهرماه امسال از طریق سایت spacepark.ir امکان‌پذیر است.
کد N2243329

وبگردی