آفتاب
در یک شرکت دانش بنیان؛

«لودسل» با ظرفیت ۳هزار تن برای صنعت فولاد تولید شد

«لودسل» با ظرفیت ۳هزار تن برای صنعت فولاد تولید شد

یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در کشور موفق به ساخت لودسل با ظرفیت ۳ هزار تن شد. از این لودسل در صنایع فولاد استفاده می شود.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  محسن فروردین مدیر یک شرکت دانش بنیان گفت: نوسانات نرخ ارز و تحریم برخی از کالاهای استراتژیک در حوزه صنعت، باعث شده است تا وارد کنندگان به سازنده تبدیل شوند و مشتریان بزرگ صنعتی ، تولیدکنندگان داخلی را مجدداً در فهرست خرید کالای خود قرار دهند .

وی افزود:صنایع بزرگ ذوب آهن و فولاد سازی به عنوان یکی از واگن های اصلی لوکوموتیو صنعتی کشور ، برای ادامه حرکت به طیف گسترده ای از قطعات و ماشین آلات نیاز دارند که در سالهای نه چندان دور به صورت کامل از خارج از کشور وارد می شدند .

وی با بیان اینکه در این شرکت دانش بنیان که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مستقر است «لودسل» با ظرفیت ۳ هزار تن تولید می شود، بیان کرد: با توجه به تحریم ها برخی محصولات و قطعات مانند لودسل با تناژ بالا در لیست تحریم ها  قرار گرفت ، به همین خاطر متخصصین جوان این شرکت با طراحی و ارتقاء نمونه های موجود ، برای اولین بار در کشور اقدام به ساخت لودسل با ظرفیت ۳ هزار تن کردند.

وی با بیان اینکه از این لودسل می تواند در صنایع فولاد بهره برد، ادامه داد: قیمت محصول مشابه خارجی بیش از ۱ میلیارد تومان است که این شرکت موفق شده با مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان آن را با همان کیفیت به مشتریان صنعتی خود عرضه کند .

فروردین درباره فرصت هایی که تحریم ایجاد کرده، گفت: پس از تحریم ها به خاطر افزایش قیمت محصولات خارجی، واردات آنها توجیه اقتصادی خود را از دست داد و این موضوع فرصتی ایجاد کرد تا شرکت های دانش بنیانی مانند ما ، بتوانند نسبت به بومی سازی قطعات و ماشین آلات مورد نیاز اقدام کنند.

وی ادامه داد:  اگر مسئولین امر بتوانند با سیاست گذاری و تدبیر مناسب ، مشتریان بزرگ صنعتی را مجاب کنند تا شرکت های دانش بنیان مانند ما را در اولویت تصفیه حساب قرار دهند ، این مسئله می تواند کمک بزرگی به ما باشد.
کد N2243322

وبگردی