آفتاب

چرا عایق الاستومری مقرون به صرفه هستش و چه کاربردی دارد ؟

چرا عایق الاستومری مقرون به صرفه هستش و چه کاربردی دارد ؟

عایق ها موادی هستند که به منظور جلوگیری کردن از نفوذ هرگونه رطوبت و صدا به کار گرفته می شوند.

از کاربردهای مفید و دیگر آن می توان به ممانعت از اتلاف سرما و گرما اشاره کرد. عایق الاستومری در سطح های گوناگونی در ساختمان ها مانند اتصالات، لوله ها، کانال ها، مخازن و ... مورد استفاده قرار می گیرد. برای آنکه بتوانید از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و انرژی مصرفی در ساختمان را کاهش دهید، استفاده از عایق الاستومری را توصیه می کنیم.


از مزیت های عایق کاری می توان به گرم نگه داشتن جو در فصل های سرد و خنک نگه داشتن آن در فصل های گرم اشاره کرد. در ساختمان سازی استفاده از عایق الاستومری در ناحیه های لوله ها، سقف، کف و دیوارهای خارجی باعث شده که انرژی بیشتری حفظ شود. پیش از نصب عایق باید نکات گوناگونی را بررسی کنید تا عملیات نصب عایق الاستومری شما موفقیت آمیز باشد. لذا در این مقاله همراه ما باشید تا با نکات ذیل آشنا شوید:

- ضخامت عایق الاستومری قبل از نصب و پس از نصب آن دقیقا باید به یک صورت باشد. از فشردن عایق ها جلوگیری کنید. زیرا با فشردن آن مقدار مقاومت و بازدهی آن نیز تغییر خواهد کرد.

- از نکات دیگری که در عایق کاری باید رعایت کنید پوشاندن آن در تمام سطح جسم مکان مدنظر می باشد. حتی اگر بخش کوچکی از سطح شما خالی بماند، نمی توانید نتیجه ی مطلوب را دریافت کنید.

- در تمام طول نصب باید دقت داشته باشید که عایق مرطوب نشود. خشک نگه داشتن عایق الاستومری پافلکس در نتیجه ی کارتان تاثیرگذار است.

- عایق های آزاد را نباید به هیچ عنوان در سقف های دارای شیب استفاده کرد.

- علاوه بر عایق استفاده شده باید از نوار چسب مخصوص آن نیز برای پوشاندن درزها استفاده کرد.

- از عایق کاری در نزدیکی لوازک برقی و کابل های برق باید پرهیز شود.

- از جاهای دیگری که نباید در نزدیکی آن عایق الاستومری نصب کرد، فن های خروجی می باشد.

- هم چنین نصب عایق در اطراف حباب های لامپ یا سرپیچ آن ها ممنوع می باشد.


عایق ها در مدل های مختلفی در بازار وجود دارد که کاربرد هریک متفاوت است. از مهم ترین آن ها می توان به عایق الاستومری اشاره کرد که در سیستم های سرمایشی و گرمایشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق ها دارای دو نوع لوله ای و رولی می باشند. ساختار عایق الاستومری به گونه ای است که با سلول های بسته ای که دارد موجب عدم نفوذ بخار می شود.

پوشش این عایق ها به وسیله ی لایه های آلومینیوم است و ساختار عایق الاستومری از فوم های الاستومریک می باشد. پاسخگویی این عایق ها در برابر عوامل خارجی و جوی به ویژه اشعه ی uv بسیار بالا است. مقاومت بالای آن موجب شده است که عایق الاستومری در فضاهای بیرونی زیاد مورد استفاده قرار بگیرد.

این عایق الاستومری حرارتی نیز دارای انواع گوناگونی نیز می باشد. به عنوان مثال رولی، رولی پشت چسب دار، رولس با روکش آلومینیوم و روکش آلومینیوم مسطح شده و ...نمونه هایی از این عایق ها می باشند.

دوام و استقامت این عایق ها در برابر انواع آلودگی و گرد و خاک جای استقبال دارد. همچنین موارد خطرناکی مانند اوزون و ماوراء بنفش نیز در عایق های الاستومری بی تاثیر هستند. عوامل دیگری مانند ضربه و خوردگی نیز تاثیری بر عایق ها ندارند.


انعطاف پذیری و رنگ پذیری بالای آن، مقاومت بسیار، چسبندگی سریع از ویژگی های بارز عایق الاستومری می باشد که موجب شده است این محصول مورد استقبال خریداران قرار بگیرد. اگر در محلی که عایق الاستومری نصب شده باشد آتش سوزی اتفاق بیفتد، این عایق ها از شعله ور شدن آتش ها جلوگیری خواهند کرد.

کد N2241256

وبگردی