آفتاب

۱۰۰زن فرانسوی ازابتدای سال میلادی قربانی خشونت زناشویی شدند / ۵۰۰۰خانه‌امن به قربانیان اختصاص یافت

۱۰۰زن فرانسوی ازابتدای سال میلادی قربانی خشونت زناشویی شدند / ۵۰۰۰خانه‌امن به قربانیان اختصاص یافت

101 زن در فرانسه در جریان حوادث خشونت بار که از ژانویه گذشته تا کنون به وقوع پیوسته است جان خود را از دست دادند.

جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی: فرانسه شاهد افزایش واضح در میانگین خشونت علیه زنان و آزار و اذیت جنسی زنان و نیز افزایش تعداد جرم های قتل دختران و همسران است.

رسانه های فرانسوی روز سه شنبه نوشتند که 101 زن در فرانسه در جریان حوادث خشونت بار که از ژانویه گذشته تا کنون به وقوع پیوسته است جان خود را از دست دادند.

این رسانه ها تأکید کردند که زنانی که جان خود را از دست دادند در اثر حوادث خشونت بار توسط شوهران شان یا به دست کسانی که به شکل رسمی با آنها زندگی می کنند به قتل رسیده اند.

این آمار در پی پیدا شدن جسد یک دختر جوان در زباله دانی در شهر Cagnes-sur-Mer در جنوب فرانسه منتشر شد. این دختر توسط فردی که با وی زندکی می کرد کشته شد. در پی آن، این شهر شاهد تظاهرات گسترده ای شد که در آن تعداد زیادی زن شرکت کردند.

سال گذشته نیز 121 زن در فرانسه در جریان خشونت ها کشته شدند این در حالی که تعداد زنانی که در اثر خشونت در سال 2017 کشته شدند135 زن بوده است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش های دیموگرافی فرانسه سالیانه نزدیک به 600هزار زن در فرانسه در معرض خشونت و آزارهای جنسی قرار می گیرند.

تدابیر دولت فرانسه

در همین حال،«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه، با شرکت در نشست ویژه «علیه خشونت در زندگی زناشویی» اعلام کرد دولت فرانسه تدابیر ویژه و جدیدی برای مبارزه با این پدیده در دستور کار قرارداده است. از آغاز سال جدید میلادی بیش از ۱۰۰ مورد مرگ قربانیان ناشی از خشونت زندگی زناشویی بصورت رسمی ثبت و گزارش شده است. تمامی قربانیان را زنان در زوج های فرانسوی تشکیل می دهند.

نخست وزیر فرانسه گفت که از اول ژانویه سال آینده میلادی، ۲۰۲۰، دست کم ۱۰۰۰ دستگاه آپارتمان و خوابگاه به صورت موقت در اختیار قربانیان خشونت خانگی قرارخواهد گرفت. در حال حاضر بیش تر از ۵۰۰۰ مکان امن، آپارتمان و خوابگاه، در اختیار قربانیان ناشی از خشونت خانگی قراردارد.

هم چنین دولت قصد دارد به زنان قربانی خشونت در زندگی زناشویی وام های بلاعوض و کمک های ماهیانه اختصاص بدهد تا آنها بتوانند با استقلال از همسران درباره زندگی زناشویی و آینده آن تصمیم گیری کنند.

دولت «امانوئل ماکرون» هم چنین درصدد است اپلیکیشنی را طراحی کند تا زنان قربانی در اولین فرصت محل سکونت و اقامت خود را گزارش کنند. این اپلیکیشن از ۲۵ نوامبر آینده راه اندازی می شود.

هم چنین از این پس وزارت دادگستری تمهیدات سخت گیرانه علیه عاملان خشونت خانگی بکار خواهد گرفت. از جمله کمترین خشونتی می تواند عامل آن را تحت تعقیب قضایی قراردهد. هم چنین این افراد با مچ‌بند جهت‌یاب الکترونیکی به طور شبانه روز تحت تعقیب خواهند بود.

در حال حاضر روند طرح شکایت علیه خشونت در زندگی زناشویی مانند شکایت های دیگر زمان بر است و کاغذبازی‌های زیادی دارد و دولت فرانسه قصد دارد ۴۰۰ مقر ژاندارمری در سراسر کشور را برای تسریع روند طرح شکایت مجهز به سامانه های خاص کند. همچنین قربانیان خشونت خانگی تنها در ژاندارمری ها نیست که می توانند طرح شکایت کنند بلکه از این پس در بیمارستان ها نیز این امکان برای قربانیان وجود خواهد داشت.

با وضع اصلاحات جدید دولت، قضات می توانند عاملان خشونت در زندگی زناشویی را از حق حضانت فرزندان منع کنند. در صورت مرگ قربانی بر اثر خشونت فرزندان به خویشاوندان دیگر و یا سازمان های بهزیستی واگذار خواهند شد.
کد N2240790

وبگردی