آفتاب
جام جهانی بسکتبال - چین؛

رویارویی تیم بدون امید ایران با تیم دوم دنیا / فرصتی برای جوانترها

رویارویی تیم بدون امید ایران با تیم دوم دنیا / فرصتی برای جوانترها

تیم ملی بسکتبال ایران که هیچ امیدی برای صعود به مرحله دوم جام جهانی ندارد فردا باید سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی این رقابت ها را برابر اسپانیا تیم دوم رنکینگ جهانی برگزار کند.



رویارویی تیم بدون امید ایران با تیم دوم دنیا/ فرصتی برای جوانترها


تیم ملی بسکتبال ایران که هیچ امیدی برای صعود به مرحله دوم جام جهانی ندارد فردا باید سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی این رقابت ها را برابر اسپانیا تیم دوم رنکینگ جهانی برگزار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی بسکتبال برای ۱۶ تیم حاضر در گروه های اول تا چهارم این رقابت ها فردا چهارشنبه با برگزاری رقابت های روز سوم به پایان می رسد.

در این روز از رقابت ها تیم ملی بسکتبال ایران مقابل اسپانیا صف آرایی خواهد کرد. تیمی که طبق رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) بعد از آمریکا در رده دوم قرار دارد و جزو مدعیان این دوره جام جهانی هم به حساب می آید. اسپانیا  در جام جهانی ۲۰۰۶ ژاپن با ایستادن بر روی سکوی قهرمانی، صاحب اولین و تنها مدال خود در ادوار مختلف جام جهانی شد.

اسپانیا هر دو دیدار گذشته خود در مرحله مقدماتی این دوره جام جهانی را با پیروزی برابر پورتوریکو و تونس به پایان رساند و با صدرنشینی در گروه C صعودش به مرحله دوم را قطعی کرده است. این در حالی است که تیم ملی بسکتبال ایران در دیدارهایی که شنبه و روز گذشته مقابل این دو تیم داشت، متحمل شکست شد و به همین دلیل بدون هیچ امیدی برای صعود آماده دیدار با تیم مدعیِ اسپانیا می شود.

تیم ملی بسکتبال ایران البته با امید به غلبه بر پورتوریکو و تونس - تیم های ۱۶ و ۵۱ جهان - و صعود از مرحله مقدماتی در جام جهانی شرکت کرد اما با واگذاری نتیجه رقابت مقابل این دو تیم، خیلی زود به این رویای خود و حتی نزدیک شدن به سهمیه المپیک پایان داد به خصوص که تیم های ژاپن و چین تا به امروز هر یک صاحب یک برد در دیدارهای مقدماتی خود شده اند.

در هر صورت پرونده تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی فردا با رویارویی مقابل اسپانیا بسته می شود. این دومین دیدار رسمی دو تیم طی سال های گذشته به حساب می آید. ملی پوشان بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا نیز با این تیم در گروه A همگروه بودند و نتیجه را هم واگذار کردند.

دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و اسپانیا از ساعت ۱۷ (به وقت ایران) در گوانگژو آغاز می شود. ملی پوشان ایران بعد از این دیدار باید رقابت های خود را در گروه بازنده ها و برای تعیین جایگاه نهایی خود دنبال کنند.

تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۰ ترکیه صاحب جایگاه نوزدهم در میان ۲۴ تیم شرکت کننده شد. این جایگاه در جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا به رده ۲۱ تنزل پیدا کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر جایگاه ۲۷ را در رنکینگ جهانی در اختیار دارد.

جدول رده بندی تیم های حاضر در گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۹ چین پیش از برگزاری دیدارهای سوم و آخر به این شرح است:

۱- اسپانیا (۲ بازی، ۲ برد، بدون باخت، ۴ امتیاز)
۲- پورتوریکو (۲ بازی، یک برد، یک باخت، ۳ امتیاز)
۳- تونس (۲ بازی، یک برد، یک باخت، ۳ امتیاز)
۴- ایران (۲ بازی، بدون برد، ۲ باخت، ۲ امتیاز)
کد N2239798

وبگردی