آفتاب

وزیر کشور:باید به نسخه بی بدیل اقتصاد مقاومتی عمل شود

وزیر کشور:باید به نسخه بی بدیل اقتصاد مقاومتی عمل شود

وزیر کشور با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نسخه بی‌بدیلی است که باید به آن عمل کنیم، گفت: باید ضعف‌ها و کاستی‌های موجود را در داخل کشور، بررسی و رفع کرده و در مسیر استقلال و عزت که امام راحل به ما نشان داد، حرکت کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان زنجان با بیان اینکه شرایط کنونی کشور و اقتصاد مقاومتی از چند جهت اهمیت دارد، اظهار داشت: این شرایط از منظر اقتصادی، اسلامی، سیاسی و الگوسازی برای کشور مهم است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر اقتصادی همه مردم به عنوان انسان‌های شریف، حق زندگی خوب و مطلوب دارند و و ما باید حقوق آن‌ها را تامین و احیا کنیم.

رحمانی فضلی افزود: اسلام، شأن و منزلت والای انسان را می‌خواهد و اقتصاد، یکی از پایه‌های منزلت انسانی است.

وی ادامه داد: از نظر سیاسی نیز کشور مورد هجوم بیگانگان بوده و اقتصاد از نظر دشمنان، پاشنه آشیل کشور است زیرا از نظر نظامی جرأت و توان مقابله با ایران را ندارند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: از نظر الگوسازی نیز ضمن پیگیری و احقاق حقوق ملت باید الگوهای صحیح و موفق به سایر کشورها ارائه دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد، همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: باید با نگاه جامع و همه‌جانبه به تولید، اشتغال و تجارت، اقتصاد کشور را از هر منظر تقویت کرده و منافع و مصالح ملی را به منافع شخصی ترجیح دهیم.

وی درون‌زایی در اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: هنوز نفت را به صورت خام می‌فروشیم در حالی که باید آن را به کالا تبدیل کنیم.

رحمانی فضلی افزود: روزی بنزین را وارد کشور می‌کردیم اما اکنون روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر تولید می‌کنیم و در پتروشیمی و پالایشگاه نیز پیشرفت کرده‌ایم اما باید بیشتر تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: امروز ۹۰ درصد نیازهای کشور در داخل، تولید می‌شود البته باید کیفیت کالاهای تولید داخل نیز افزایش یابد.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید سهل‌انگاری‌ها را توجیه کرد، گفت: شرایط جنگ و تحریم نیز بوده و سهل‌انگاری‌ها تنها ۱۰ درصد از حرکت عظیم انقلاب اسلامی است که باید مرتفع شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با عدالت‌محوری و مردم‌محوری و با تکیه بر علوم و دانش روز و علوم دانش‌بنیان، کشور را پیش ببریم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته دولت، هفته ارائه گزارش خدماتِ خادمین به مخدومین است، گفت: اساس قدرت کشور، مبتنی بر اراده و خواست ملت بوده و اساس و پایه انقلاب اسلامی و حفظ و صیانت از آن نیز با ملت است.

وی تصریح کرد: تمام مسئولیت‌ها رفتنی و تمام‌شدنی بوده و تنها مردم و ملت است که باقی خواهد ماند.
کد N2234471

وبگردی