آفتاب
معاون رسانه ملی مطرح کرد؛

نقش رسانه ملی در ارتقای سلامت مردم / کارکرد مثبت شبکه های استانی

نقش رسانه ملی در ارتقای سلامت مردم / کارکرد مثبت شبکه های استانی

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما، گفت: رسانه می‌تواند همه متولیان امر را به انجام تعهدات و تکالیف خود نسبت به سلامت مردم آگاه سازد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی، با عنوان این مطلب که درصد بالای مخاطبان و رضایتمندی از شبکه‌های استانی، فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم و پیام‌های آموزشی با محوریت سلامت است، افزود: در حال حاضر شبکه‌های استانی برنامه‌های گوناگونی را با محوریت سلامت و بهداشت و نیز آموزش با محوریت مخاطب عام به مخاطبان خود دارند که از آن جمله می‌توان به برنامه «پزشک شما» در برخی مراکز و پخش از شبکه سراسری «شما» و همچنین تولید گزارش‌های خبری و تحلیلی پیرامون موضوعات و دغدغه های مرتبط با سلامت عمومی جامعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: در جشنواره بیست و دوم که به میزبانی خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، بیش از ۳۰ اثر سلامت‌ محور در بخش جنبی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند، چرا که با توجه به اهمیت این موضوع، حوزه سلامت به عنوان یکی از محورهای اساسی بخش جنبی جشنواره مورد توجه قرار گرفته بود.

دارابی با عنوان این مطلب که رسانه ملی به مثابه یک دانشگاه عمومی، نقش مهمی در ترویج و تحقق جامعه سالم دارد، افزود: شبکه‌های استانی به عنوان یکی از مهم ترین بخش‌های سازمان صدا و سیما و چه بسا بیشتر و بهتر از شبکه‌های سراسری، می‌توانند نقش ارزنده‌ای در این زمینه داشته باشند و با تولید برنامه‌های آموزشی به صورت مستقیم یا فیلم و سریال، برنامه‌های ترکیبی و گزارشی و حتی برنامه هایی با مخاطب کودک و نوجوان، به توسعه سلامت عمومی کمک کنند.

معاون امور استان های رسانه ملی، گفت: در جشنواره تولیدات مراکز، شاهد نمایش آثار متعددی با موضوع سلامت در بخش جنبی بودیم که البته می‌توان به توسعه این بخش و ورود آن به بخش اصلی هم نظر داشت. در عین حال تاکید بر تولید برنامه‌های آموزشی از جمله در حوزه بهداشت و سلامت، یکی از محورهای اساسی برنامه‌های شبکه‌های استانی است.

وی افزود: نظام‌نامه پژوهشی برنامه‌ای شبکه‌های استانی هم که اخیرا تصویب و ابلاغ شده است در این حوزه دارای کارکردهای مثبتی است و به امر پژوهش‌های منجر به تولید به عنوان یک محور اساسی می‌انجامد، انجام پژوهش‌های مبتنی بر آخرین استانداردهای علمی در حوزه بهداشت و سلامت با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی، تولید برنامه‌های فاخر را در پی دارد که موجب ارتقاء سطح سلامت عمومی با تکیه بر خود مراقبتی خواهد شد.

دارابی در ارتباط با نقش رسانه ملی در توجه دادن و مطالبه‌گری از دستگاه‌های تاثیرگذار بر سلامت، گفت: رسانه می‌تواند همه متولیان امر را به انجام تعهدات و تکالیف خود نسبت به سلامت مردم آگاه سازد که خود اقدام مهمی به شمار می‌رود و در کنار دیگر کارکردهای شبکه‌های استانی، نقش بسزایی در تحقق اهداف عالیه سلامت و بهداشت جامعه خواهد داشت.
کد N2233936

وبگردی