آفتاب

ارائه بیش از 437 هزار مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

ارائه بیش از 437 هزار مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت تاکنون 437 هزار و 244 مورد خدمات درمانی و پزشکی مختلف به حجاج ایرانی در بیمارستان و درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، محمدتقی حلی‌ساز گفت: بیشترین مراجعات حجاج ایرانی به این بیمارستان و درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

حلی ساز به 1433 بیمار بستری شده در بیمارستان مکه مکرمه اشاره و تصریح کرد: 175 زائر در بخش مردان، 126 نفر در بخش زنان و 993 نفر نیز در بخش اورژانس بستری شده‌اند که تنها 39 نفر آنان هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند و سایر بیماران پس از تکمیل درمان ترخیص و به کاروان‌های خود بازگشته‌اند.

ارائه خدمات پاراکلینیکی به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان هلال احمر در مکه مکرمه موضوع دیگری بود که حلی‌ساز به آن اشاره و خاطرنشان کرد: تا 25 مرداد بیش از 25 هزار و 346 مورد خدمات پاراکلینیکی به زائران ارائه شده که از این تعداد 19 هزار و 670 مورد خدمات آزمایشگاهی، 59 مورد اکو و 1072 مورد رادیولوژی صورت گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان گفت: تا روز 25 مرداد، 112 هزار و 283 ویزیت از سوی پزشکان در مطب‌های مجموعه‌ها و درمانگاه‌ها انجام شده که از این میان 106 هزار و 717 مورد خدمات پرستاری در مدینه و بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و بخیه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

حلی‌ساز با اشاره به تامین دارو تا پایان حج تمتع اظهار کرد: 33 هزار و 179 پاسخگویی به حجاج ایرانی در بخش داروخانه‌ مکه و درمانگاه‌ها 27 هزار و 139 نسخه ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت‌های مددکاری و امداد و انتقال بیش از 5861 مورد از جمله تقاضای آمبولانس، انتقال بیمار به مجموعه‌ها و هتل‌ها و بیمارستان‌های سعودی انجام گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون 22 زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائران در بیمارستان‌های سعودی پزشکان رابط عرب زبان بین بیمارستان و درمانگاه‌های ایرانی و بیمارستان‌های سعودی هستند و درباره پیگیری روند درمانی بیماران نظارت می‌کنند.

وی درباره آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائران در مراکز درمانی هلال احمر درمدینه و مکه تا 25 مرداد، گفت: تاکنون 30 هزار و 27 زائر خدمات ویزیت تخصصی در بخش‌های داخلی، قلب، زنان، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه شده است و همچنین پاسخگویی به 22هزار و 179 زائر خدمات نسخه در داروخانه بیمارستان مکه و 27 هزارو 139 نسخه در درمانگاه‌ها ثبت شده است.
کد N2228180

وبگردی