آفتاب

کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی هم‌زمان با افزایش ارزش دلار

کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی هم‌زمان با افزایش ارزش دلار

بهای طلا امروز- پنجشنبه- همزمان با افزایش دلار به بالاترین سطح در هفته‌های گذشته و سودآوری سرمایه‌گذاران در زمینه طلا در آستانه نشست‌های بانک‌های مرکزی بزرگ در پایان ماه جاری میلادی کاهش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ بهای طلا امروز -پنج‌شنبه- همزمان با افزایش دلار به بالاترین سطح در هفته‌های گذشته و سودآوری سرمایه گذاران در زمینه طلا در آستانه نشست‌های بانک‌های مرکزی بزرگ در پایان ماه جاری کاهش یافت.

بهای طلا رأس ساعت پنج و ۳۲ دقیقه به وقت محلی در معاملات آنی با سه دهم درصد کاهش به هزار و ۴۲۲ دلار و سه سنت در هر اونس رسید.

بهای طلا در قراردادهای آتی آمریکا نیز با یک دهم درصد کاهش به هزار و ۴۲۲ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید.

نزدیک شدن شاخص دلار به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته موجب افزایش فشار بر بهای طلا و کاهش ارزش آن شده است، چرا که افزایش ارزش دلار موجب افزایش هزینه طلا برای سرمایه‌گذاران صاحب ارزهای دیگر می‌شود.

تمرکز سرمایه‌گذاران بر نشست بانک مرکزی اروپا که امروز- پنجشنبه- در سایه پیش‌بینی‌های گسترده در خصوص کاهش نرخ بهره بانکی در نشست شورای بانک مرکزی امریکا در هفته آینده برگزار می‌شود، خواهد بود و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که نوسان ارزها و درآمدهای اوراق بهادار در ماه‌های آینده تعیین و مشخص شود.

کاهش نرخ بهره آمریکا باعث شاخص دلار و درآمدهای ناشی از اوراق بهادار را تحت تاثیر قرار داده و احتمال گرایش به سمت فلز زرد را بالا می‌برد.

بهای طلا از زمان سقوط به پایین‌ترین سطح در سال ۲۰۱۹ به میزان  هزار و ۲۶۵ دلار و ۸۵ سنت در اوایل ماه می به دنبال پیش‌بینی‌ها در خصوص تسهیل سیاست پولی توسط بانک‌های مرکزی و نیز افزایش تنش در خاور میانه بیش از ۱۲ درصد معادل ۱۵۰ دلار افزایش یافت.
کد N2215586

وبگردی