آفتاب
فرمانده ناجا:

با اقتدار از مرزهای کشور صیانت می‌کنیم

با اقتدار از مرزهای کشور صیانت می‌کنیم

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه با اقتدار از مرزهای کشور صیانت می کنیم، گفت: مرزبانان ناجا و سپاه پاسداران در سرتاسر مرزها هوشیارانه حضور دارند و مانع از تحرکات تروریستی می شوند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: بحمدالله امروز سی و دومین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح به میزبانی نیروی انتظامی برگزار شد و باید بگویم نیروهای مسلح در فراگیری، قرائت، حفظ و انس با قرآن پیشگام هستند.

وی با اشاره به انس و الفت سبزپوشان ناجا با قرآن، ادامه داد: پیروی از مکتب قرآن و ولایت، رویکرد کارکنان نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره امنیت مرزها و مقابله با گروه‌های تروریستی و اشرار، بیان کرد: مرزبانان غیور نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در سرتاسر مرزها با هوشیاری و آمادگی کامل حضور دارند.

اشتری با اشاره به تجهیزات مرزبانان برای دفاع از مرزها، ادامه داد: خوشبختانه بر مبنای آموزش های مستمر و تجهیزات به روزی که در اختیار مرزبانان است، این غیور مردان با اقتدار مانع از ورود گروه‌های تروریستی، اشرار و ضد انقلاب به کشور می‌شوند و هر توطئه‌ای را در دم و لحظه خنثی می‌کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی تاکید کرد: امروز نیروی انتظامی با داشتن مرزبانان و نیروهای شجاع و غیور در کنار تجهیزات پیشرفته، ماموریت عظیم حراست از مرزها را برعهده گرفته و البته باید بگویم مرزنشینان نیز در تولید امنیت پایدار در مرزها نقش موثری دارند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری پلیس در خصوص اقدامات ناجا برای تامین امنیت انتخابات پیش رو، اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طبق سنوات گذشته وظیفه خود را درباره امنیت انتخابات انجام خواهد داد. البته این مهم باید از طریق وزارت کشور ابلاغ شود، ولی در هر حال آمادگی لازم را برای

اشتری همچنین در اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان نیروهای مسلح با تقدیر از برگزار کنندگان این مسابقات، اظهارداشت: از برادر عزیز و بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی - ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، معاونان و همکاران ایشان و همچنین سایر عزیزانی که توفیق میزبانی سی و دومین دوره  از مسابقات قرآنی نیروهای مسلح را برای ناجا فراهم کردند، تقدیر و تشکر می کنم و امید است، توانسته باشیم میزبان خوبی برای قاریان، حافظان و عاملان قرآنی باشیم.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به برکت پیروی از قرآن و ولایت در اوج اقتدار و باعث عزت مردم و کشور هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع مقدس، ادامه داد: اگر ما در دوران دفاع مقدس بر دشمنانی که تا بن دندان مسلح بودند، پیروز شدیم، این مهم به برکت روحیه قرآنی رزمندگان اسلام و انقلاب بود و در ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی نیز با همین روحیه، شاهد موفقیت های بسیاری بوده ایم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: اکنون در دوره دوم از ۴۰ سال انقلاب هستیم و فرماندهی معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب، مسیر پیش رو را برای ما ترسیم کردند تا با تجربه از ۴ دهه گذشته بتوانیم گام های بلندتری را برداریم.

فرمانده ناجا ادامه داد: در طول ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، حوادث و دوران های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و همه موفقیت هایمان به برکت پیروی و اطاعت از قرآن و انبیاء و اولیاء الهی است.

وی خطاب به حافظان، قاریان و عاملان قرآنی، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم در عرصه های مختلف چون حوزه نظامی، دفاعی، پزشکی، علمی و... به دستاوردهای مطلوبی دست یافته ایم و با مرور همه موفقیت ها در می یابیم که جوانان عزیزی در عرصه های مختلف افتخار آفریدند که در مکتب قرآن و ولایت پرورش یافته اند و با استعانت از خداوند متعال و پیروی از راه و رسم شهدا و رزمندگان برای پیشرفت کشور تلاش می کنند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطرنشان کرد: امروز دارای امنیت با ثبات و پیشرفت های خوبی در عرصه های مختلف هستیم و علی رغم همه فشارها، تحریم ها و تهدیدهای دشمن، ضمن مقابله با استکبار توانسته ایم به اهداف خود برسیم که این مهم به برکت قرآن است و باید همین مسیر را با توسل به قرآن و پیروی از شهدا ادامه دهیم.

اشتری با بیان اینکه نیروهای مسلح غیر از توسل به مکتب قرآن و ولایت، راه و منش دیگری ندارند، تاکید کرد: هرکجا که به قرآن متوسل شدیم و پیرو آیات الهی بودیم موفقیت عایدمان شد البته باید قرآن و ولایت را در کنار هم اطاعت کنیم.

فرمانده ناجا تاکید کرد: بودند کسانی که با نام قرآن ولی برخلاف آن در سوریه و عراق جنایت ها کردند چراکه اعتقاد آنها بدون امامت و ولایت بود اما نیروهای مسلح ما در مکتب قرآن و ولایت تربیت شدند و به این انس و الفت با قرآن افتخار می کنیم.

وی با اشاره به حضور مقتدرانه مرزبانان ناجا در ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز خشکی، آبی و دریایی، ادامه داد: نیروهای پلیس در جای جای کشور از دل شهرها تا روستاها و جاده ها فعالانه حضور دارند و به برکت پیروی از قرآن و ولایت توانسته اند ماموریت های خود را به خوبی انجام دهند.

سردار اشتری با اشاره به اعتماد مردمی به پلیس، بیان کرد: بر مبنای نظرسنجی و افکارسنجی های صورت گرفته، امروز نیروهای مسلح جایگاه خوبی نزد مردم دارند و در این میان نیروی انتظامی همواره حائز برترین رتبه ها از نظر اعتماد مردمی است.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: پلیس اهتمام جدی دارد به اهداف عالیه و مورد مطالبه مقام معظم رهبری یعنی"پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران"، برسد و در این راستا گام های بلندی نیز برداشته شده است البته تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار نفر از کارکنان ناجا حافظ (از یک جزء تا کل قرآن) و قاری قرآن هستند، افزود: تلاوت و انس با قرآن در زندگی فردی، اجتماعی و سازمانی همه ما موثر است و نگاه به قرآن، انس و عمل به آن برکات بسیاری دارد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی با تاکید بر لزوم تلاش برای ترویج سبک زندگی قرآنی - اسلامی در جامعه، یادآور شد: تربیت میلیون ها حافظ قرآنی در کشور از انتظارات مبارک مقام معظم رهبری است بحمدالله فضای قرآنی و دینی در جامعه ما حاکم و این روند روبه پیشرفت می باشد؛ ان شاءالله انس و عمل به قرآن، عزت و اقتدارمان را روزافزون می کند.

فرمانده ناجا در خاتمه با تقدیر از استقبال خوب نیروهای مسلح برای شرکت در سی و دومین دوره از مسابقات قرآنی نیروهای مسلح، گفت: بار دیگر از همه دست اندرکاران برگزاری مسابقات قدردانی می کنم و ان شاء الله سرباز خوبی برای ولایت و خدمتگزاری شایسته برای مردم باشیم.

گفتنی است، از نفرات برتر سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان نیروهای مسلح با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس عقیدتی سیاسی ناجا، سردار محمدعلی نوری نژاد معاون هماهنگ کننده ناجا، سردار محسن فتحی زاده جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و برخی از مسئولان نیروهای مسلح تقدیر شد.
کد N2215578

وبگردی