آفتاب

صفر تا صد تحصیل پزشکی در چین

صفر تا صد تحصیل پزشکی در چین

کشور چین به دلیل داشتن دانشگاه های بسیار معتبر و همچنین امکانات بسیار پیشرفته به یکی از کشورهای بسیار مناسب تبدیل شده است. تحصیل پزشکی در چین علاوه بر کاهش هزینه های زندگی و همچنین کاهش هزینه های تحصیلی می تواند به شما برای کسب آموزش های بسیار پیشرفته نیز کمک شایانی نماید و استفاده از جدیدترین ابزارهای پزشکی می تواند در کنار پیشرفت چشمگیر تحصیلی کشور چین بسیار حائز اهمیت باشد.

در سال های اخیر به دلیل رشد روز افزون سطح علمی دانشگاه های چین، تحصیل پزشکی در چین جان تازه ای گرفته است و دانشجویانی که تمایل دارند به این رشته ورود پیدا کنند و در دانشگاه های بسیار پیشرفته و معتبر دنیا تحصیل می کنند می توانن از طریق اعزام دانشجو به چین در این کشور ادامه تحصیل دهند.

به دلیل رشد اقتصادی کشور چین و توجه ویژه به سیستم آموزشی و سرمایه گذاری دولت در این راستا سیستم آموزشی چین را بسیار پرقدرت و محبوب و مدرن کرده که  در رقابتی تنگاتنگ با دیگر سیستم های آموزشی دنیا است..سیستم آموزشی کشور چین دارای سه سال مهدکودک و شش سال مقطع ابتدایی و سه تا شش سال مقطع متوسطه می باشد.دانشگاههای چین به عنوان بزرگترین سیستم آموزشی جهان با توجه  به بالا بودن سطح دانشگاهها شناخته شده است.دروس در دانشگاههای چین به زبان چینی و برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی ارائه می شود به همین دلیل نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی نیست.

 

شرایط تحصیل پزشکی در چین

کیفیت بالای دانشگاههای معتبر چین راه ورود ایرانیان برای تحصیل پزشکی در چین را باز کرده است . مورد تایید بودن تعداد بالای دانشگاههای پزشکی چین توسط وزارت بهداشت کشور نشان دهنده ی ارزیابی مثبت و دقیق وزارت از کیفیت سیستم آموزشی دانشگاههای چین است که مهمترین معیار متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد.چرا که بعد از اتمام تحصیل در رشته های پزشکی و بازگشت به ایران نگران تائید یاعدم تائید مدرک تحصیلی خود نمی باشند.ورود سریع و بدون نگرانی در کنار پایین بودن هزینه ها و یادگیری دروس به زبان انگلیسی باعث بالا رفتن تعداد متقاضیان تحصیل پزشکی در چین شده است.این در حالی است که در دیگر کشورها برای تحصیل پزشکی نیاز به گذراندن آزمون های دشوار برای ورودی و یا پرداخت شهریه های سنگین در دانشگاهها می باشد.

 

متقاضیان تحصیل پزشکی در چین برای در مقطع کارشناسی نیاز به ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با حداقل معدل 14 می باشند.این مقطع در کشور چین سه تا 4 سال طول می کشد. برای افرادی که سن کمتر از 25 سال دارند در صورتی که اقدام به ارسال مدارک کنند  شانس پذیرش به مراتب بیشتر است.همچنین بعد از قطعی شدن پذیرش دانشجو و اقامت گرفتن می تواند برای همسر و فرزندان خود نیز ویزای همراه تقاضا کند.در ضمن متقاضیان نباید بیشتر از 30 سال سن داشته باشند.

زبان تحصیل در چین

تحصیل پزشکی در چین به زبان های انگلیسی و چینی تدریس می شود . اگر متقاضی تحصیل در چین به زبان انگلیسی هستید نیاز به ارائه مدرکی به زبان چینی ندارید و با توجه به شرایط دانشگاهی درخواستی ممکن است نیاز به ارائه مدرک تافل و آیلتس باشد.در صورتی که تقاضای تحصیل پزشکی در چین به زبان چینی دارید باد در آزمون سنجش زبان چینی شرکت کنید و دانشگاههای پزشکی مختلف رنج های متفاوتی برای قبولی این آزمون در نظر دارند اما به طور معمول کسب نمره بین 3 تا 8 می تواند مجوزی برای پذیرش در دانشگاهای چین و تحصیل در آنها باشد . به طور کلی تحصیل پزشکی در چین در 4 سال اول به زبان انگلیسی ارائه می شود و در سال های 5 و 6 تحصیل دروس به زبان انگلیسی و چینی تدریس می شوند و با توجه به گذراندن دوره کارآموزی در بیمارستان های چین و ارتباط با بیماران نیاز به تسلط نسبی به زبان چینی می باشد در همین راستا در سال آخر تدریس به زبان چینی ارائه می شود.به همین دلیل آموزش زبان چینی به عنوان یکی از واحدهای درسی دانشجویان می باشد.

 

تقویم تحصیل در دانشگاههای چین

در دانشگاههای چین شروع ترم ها از ماههای سپتامبر تا اکتبر است که متقاضیان تا پایان ماه ژوئن برای اقدام تحصیل پزشکی در چین و ارسال مدارک و ثبت نام فرصت دارند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

-         گذرنامه معتبر با حداقل یک سال اعتبار و کپی گرفتن از صفحه اول گذرنامه

-         تکمیل کردن فرم درخواست ویزای دانشجویی

-         دو قطعه عکس پرسنلی برای پاسپورت

-         اصل و کپی فرم پذیرش دانشگاه مورد درخواست

-         ترجمه تمام صفحات شناسنامه به زبان انگلیسی

-         ترجمه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی

-         ترجمه اصل مدرک یا گواهی مدرک دیپلم به زبان انگلیسی

-         ترجمه اصل مدرک یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی


متقاضیان ایرانی برای تحصیل پزشکی در چین باید مدرک پیش دانشگاهی یکی از رشته های نظری ریاضی یا تجربی را ارائه دهند.و بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاههای چین به نزدیکترین سفارت چین برای تقاضای ویزای دانشجویی مراجعه کنند.

بورسیه تحصیلی در چین

بورسیه تحصیلی در دانشگاههای چین به زبان انگلیسی برای تمام مقاطع امکانپذیر است و اگر متقاضیان دارای نمرات بالایی از تافل و آیلتس و مسلط به زبان انگلیسی  و همچنین دارای رزومه قوی کاری و مدارک علمی فوق العاده ای  باشند می توانند از بورسیه تحصیلی برای تامین مالی به طور کامل یا بخشی از هزینه های تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی بهره مند شوند ولی نکته قابل توجه اینکه برای متقاضیان رشته های پزشکی بورسیه تحصیلی در دانشگاههای چین امکان پذیر نیست.



نتیجه گیری :

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰  هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید.
کد N2212972

وبگردی