آفتاب

«چهارسوی خیال» مجسمه‌سازان ديدني شد

«چهارسوی خیال» مجسمه‌سازان ديدني شد

ششمین نمایشگاه گروهی آثار اعضای انجمن مجسمه‌سازان ایران با عنوان «چهارسوی خیال» ۲۱ تیرماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش آفتاب، در این نمایشگاه ۱۸۲ اثر از ۱۶۰ هنرمند به نمایش گذاشته شده است. بنا بر سنت هميشگى چهارسوى خيال، آثار، به انتخاب هنرمندان و بدون داورى به اين نمايشگاه راه يافته اند.
علیرضا خاقانی - هنرمند مجسمه‌ساز - درباره چهارسوى خيال گفت: این نمایشگاه آثار اعضای انجمن مجسمه‌سازان است. براساس فراخوانی که از سوى انجمن اعلام شد، اعضا مي‌توانستند حداکثر سه اثر از كارهاى اخير خود را به نمايش بگذارند. ويژگى چهارسوى خيال از ابتدا تا امروز اين است كه انتخاب آثار برعهده خود هنرمندان بوده است. در واقع موضوع آثار اين نمايشگاه "آزاد" بوده و هنرمند اين امكان را دارد كه ايده و فضاهاي شخصي خاص خود را به‌نمايش بگذارد. اين موضوع باعث شده، نگاه  خوب و حرفه‌اي از فضاي مجسمه‌سازي ايران را در نمايشگاه شاهد باشيم و در مجموع، برآيند خوبي از آثار مجسمه‌سازان كشور در مخاطبان‌مان ايجاد كنيم.
او ادامه داد: آثار اين دوره از نمايشگاه نسبت به سال‌هاي گذشته كيفيت بهتري دارند و نمايشگاه مراحل پختگي خود را طي مي‌كند و به مرور به اعتبار و ارزش آن افزوده مي‌شود. اميدوارم در سال‌هاي آينده پيشرفت بيشتري داشته باشيم و كارهاي بهتري را ببينيم. همچنين بايد اشاره كنم كه فراهم كردن اين نمايشگاه كار سنگيني بود و هيات مديره انجمن مجسمه‌سازان زحمات زيادي براي برگزاري آن كشيدند.
وي با اشاره به حضور آثارش در اين نمايشگاه افزود: با سه اثر بدون عنوان در نمايشگاه حضور دارم. معتقدم با انتخاب عنوان براى اثر هنرى مواجه مخاطب با اثر را محدود به عنوان كرده و امكان برداشت آزادانه را سلب مى كنيم. آثارى كه در چهارسوى خيال  ارائه داده‌ام كارهايى مفهومي هستند. به همين جهت ترجيح دادم، خط فكري خاصي به مخاطب ندهم تا خودش برداشت از اثر داشته باشد.
هومن سليمي - ديگر هنرمندمجمسه‌ساز و عضو هيات مديره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ايران - نيز گفت:‌ از 10 سال پيش در انجمن مجسمه‌سازان نمايشگاه‌هايي برپا مي‌كرديم كه كارها داوري مي‌شد و برخي آثار انتخاب نمي‌شدند. بنابراين تصميم گرفتيم تا نمايشگاه «چهارسوي خيال» را به گونه متفاوتي برگزار كنيم و داوري در نمايشگاه نداشته باشيم.
وي ادامه داد: اولين نمايشگاه چهارسوي خيال سال ٨٨ در موزه امام علي برگزار شد و  هم اكنون ششمين دوره آن با حضور اساتيد از كيفيت بالاتري برخوردار است.
ششمين نمايشگاه "چهار سوي خيال" تا ۴ مرداد در گالري‌هاي خانه هنرمندان ایران برپاست.
https://www.aftabir.com/news/extra/2019/07/13/IMG_1974.jpg
کد N2207374

وبگردی