انرژیهای مطمئن وفاقد هرگونه آلایندگی

▪ قبل از اتمام سوختهای فسیلی باید چاره جوئی نمود این روزها استفاده ازسوختهائی که فاقد آلودگی برای محیط زیست می باشند ، توسط اندیشمندان جامعه مان مطرح می شود که به جهت اهمیت …

▪ قبل از اتمام سوختهای فسیلی باید چاره جوئی نمود
این روزها استفاده ازسوختهائی که فاقد آلودگی برای محیط زیست می باشند ، توسط اندیشمندان جامعه مان مطرح می شود که به جهت اهمیت بسیار آن نیازمند بررسی بیشتری می باشد.
سوختهای فسیلی که محدود وتمام شونده می باشند ، نه فقط به حال ، بلکه به آیندگان نیز تعلق دارند واستفاده بیش از حد واندازه ، آیندگان رااز نعمت آن محروم خواهد نمود. بنا براین قبل از اتمام ، بایستی جایگزینی مطمئن وبی خطر برای آن جستجو شود.
سوختهای فسیلی پس ازمصرف ، محیط زیست را آلوده نموده وتهدیدی جدی برای تمامی موجودات زنده بشمار می آیند، بهمین علت بایستی از انرژیهائی استفاده نمود ، که برای محیط زیست خطراتی را درپی نداشته باشند.
انرژی الکتریکی ازآن دسته انرژیهائی می باشد که فاقد هرگونه آلایندگی بوده ونیز درجوامع اثرات زیانبار زیست محیطی برجای نمی گذارد. بنابراین توسعه فن آوری اینگونه انرژیها می تواند بسیار سودمند باشد.
برای تولید انرژی الکتریکی ( که بتواند تمامی نیازهای یک جامعه را مرتفع سازد ) نیازمند نیروگاههای عظیم وبسیار می باشد که با استفاده ازعلوم وفنون جدید ونیزسرمایه گذاری فراوان امکان پذیر می باشد.
برای دست یابی فراوان انرژی الکتریکی ، نیاز به تلاش وکوشش همه اندیشمندان این رشته علمی ونیز حمایت وپشتیبانی مستمروبی دریغ تمامی افراد جامعه می باشد.
اگر همه افراد جامعه برای دست یابی انرژی های جدید ( که ضمن تامین منافع آنی ، نیازهای آتی جامعه را نیز تامین خواهد نمود) مشارکت فعال داشته ودانشمندان جامعه مان را حمایت ویاری رسانند ، بدون شک وبطوریقین شاهد تولید روزافزون این انرژی بسیارمفید که درجهت توسعه اقتصادی جامعه مان سودمند می باشد ، خواهیم بود.
به امید روزی که با تولید انرژی الکتریکی فراوان ، مانع از اتمام زودهنگام سوختهای فسیلی شویم ، برای همه افراد جامعه مان بخصوص برای دانشمندان فداکار کشورمان آرزوی سلامتی وموفقیت می نمایم.

http://mradeli.blogfa.com/۸۵۱۰۲.aspx