موقعیت جغرافیایی و آب و هوائی

مراکش در دورترین گوشه شمال غرب آفریقا قرار گرفته و با موریتانی و الجزیره هم مرز است. وضعیت جغرافیایی متنوع مراکش شامل چهار حوزه متفاوت کوهستانی، دره‌های سرسبز، سواحل زیبای …

مراکش در دورترین گوشه شمال غرب آفریقا قرار گرفته و با موریتانی و الجزیره هم مرز است. وضعیت جغرافیایی متنوع مراکش شامل چهار حوزه متفاوت کوهستانی، دره‌های سرسبز، سواحل زیبای شنی و گستره پهناور بیابان است. سه حوزه کوهستانی مهم آن که موازی یکدیگر و از سمت شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده اند، و بلندترین قله آن جبل توبکال (Jebel Toubkal) نام دارد که با ۴,۱۶۵ متر ارتفاع، منظره‌ای دیدنی و قله‌ای نه چندان مشکل برای صعود به شمار میرود.
سواحل مراکش که در حاشیه مدیترانه و اقیانوس اطلس کشیده شده است، پلاژهای تفریحی زیبا و شهرهای قدیمی و بسیار دیدنی کناره را به وجود آورده است. در جنوب شرقی، کوهستانهای مراکش با دره‌های سرسبز خود، با پهنه متروک صحرا در تضاد است.
آب و هوای مراکش به طور کلی خشک است ولی همه ساله در فاصله ماه نوامبر تا مارچ (آبان تا اسفند) باران مختصری میبارد. درجه هوا نیز بسته به محل و فصل بسیار متغیر است و در حالی که مناطق بیابانی دمایی بسیار بالا دارند، مناطق کوهستانی خنک و در زمستان بسیار سرد هستند. بسیاری از جهانگردان اولین ماههای تابستان را بهترین زمان دیدار از مراکش میدانند، چرا که احتمال بارش باران کم است و دمای هوا در طول روز گرم و در شب از خنکی مطبوعی برخوردار است.