آمادگی و حركت برای نوشتن

آمادگی و حركت: شاید بعضی از نویسنده ها برای نوشتن یك كتاب یا شعر بیست سال وقت صرف كرده باشند ولی با این وجود آن طور كه باید ، نتیجه ای از كارشان نگرفته اند . اما شما برای نوشتن یك …

آمادگی و حركت:


شاید بعضی از نویسنده ها برای نوشتن یك كتاب یا شعر بیست سال وقت صرف كرده باشند ولی با این وجود آن طور كه باید ، نتیجه ای از كارشان نگرفته اند .
اما شما برای نوشتن یك شاهكار ادبی به مدت زمان زیادی احتیاج نداشته و می توانید به راحتی در چند ثانیه یك شعر بنویسید .
وسایل لازم :
۱ – یك ساعت مچی خوب كه عقربه ثانیه شمار داشته و ثانیه ها را بشمارد .
۲ – یك خودكار و یا یك مداد نوك تیز
۳ – چند برگ كاغذ
روش كار :
قبل از این كه شروع به نوشتن یك نثر موزون در مدت زمان تعیین شده كنید ، یك عنوان مشخص برای آن انتخاب كنید . لازم است كه این عنوان جذاب باشد نه این كه مثل عنوان « پاییز » كسل كننده باشد .
ابتدا عنوان را انتخاب كرده و سپس مدت زمانی را كه قصد دارید نثر موزون بنویسید تعیین كرده و به دوستتان بگویید . مدت زمان ۱۰۰ تا ۱۵۰ ثانیه مدت زمان مناسبی برای شروع كار است .
مثلاً مطلبی با عنوان « غذاهای مدرسه »
غذاهای مدرسه معمولاً خیلی سفت و پر است از لوبیاهای له شده و نخودهای سبز ریز !
تنها لذت بعد از خوردن این غذاها و بازی در كنار دوستان مان است كه ما را به سمت بوفه می كشاند . ( مدت زمان نوشتن این مطلب : ۱۲۰ ثانیه )
به خاطر محدودیت داشتن در زمان ، به سرعت در همان زمان تعیین شده شروع به نوشتن مطلب می كنیم و مطلبمان خیلی تازه به نظر می رسد . اگر نوشتن نثر موزون برای شما سخت است نثرهای معمولی بنویسید . وقتی كه توانستید با روش نوشتن این گونه نثرهای موزون كه در مدت زمان خاصی نوشته می شوند آشنا شوید ، می توانید چند عنوان عجیب و غریب و هیجان انگیز پیدا كرده و یك نثر موزون بنویسید . حتی می توانید پس از نوشتن نثرهای موزون ، آن ها را پاكنویس كنید تا سر فرصت به تزیین صفحان آن بپردازید . نوشته را به دوستتان نشان بدهید و از او بخواهید حدس بزند كه شما در چند ثانیه آن ها را نوشته اید !