یوکا

یوکا گیاهی است با برگ های کشیده و با نوک تیز و خنجری به رنگ سبز. این گیاه زیبا دو گونه دارد. در یک نوع آن فاصله برگ ها زیادتر است و گل نمی دهد و بیشتر در آپارتمان استفاده می شود، نوع …

یوکا گیاهی است با برگ های کشیده و با نوک تیز و خنجری به رنگ سبز. این گیاه زیبا دو گونه دارد. در یک نوع آن فاصله برگ ها زیادتر است و گل نمی دهد و بیشتر در آپارتمان استفاده می شود، نوع دیگرآن فاصله برگ کمتر است و گل های آن به شکل زنگوله واژگون و سفید و کرم برای که کشت در باغچه مناسب تر است.
اما می توانید هر دو گونه را هم در باغچه و هم در آپارتمان نگهداری کنید. به دلیل مقاوم بودن این گیاه در شرایط نامساعد نور، دما و هوا می توانید در اتاق یا خارج از خانه از آن نگهداری کنید. این گیاه زیبا به نور کافی احتیاج دارد و در سایه فاصله برگ های آن زیاد می شود و حالت نامناسبی پیدا می کند. درجه حرارت مطلوب گیاه در زمستان ۱۰ تا ۱۶ درجه سانتیگراد است. تکثیر این گیاه در بهار با جدا کردن پاجوش ها از گیاه صورت می گیرند. نوع دیگر آن کاشتن قلمه در شن است. اگر جوانه انتهایی گیاه را ببرید، پس از مدتی در قسمت جوانه انتهایی دو یا سه شاخه می شود که از آنها می توانید برای قلمه زدن استفاده کنید.