محقق صرع

جان هیولینگز، نورولوژیست انگلیسی و از جمله اولین پژوهشگران در زمینه صرع، اختلالات تكلم، اختلالات دستگاه عصبی ناشی از ترومای مغز و نخاع و لوكالیزاسیون ضایعات نخاعی در ۷ …

جان هیولینگز، نورولوژیست انگلیسی و از جمله اولین پژوهشگران در زمینه صرع، اختلالات تكلم، اختلالات دستگاه عصبی ناشی از ترومای مغز و نخاع و لوكالیزاسیون ضایعات نخاعی در ۷ اكتبر ۱۹۱۱ مصادف با ۱۵ مهر، در گذشت.صرع بیماری است كه با تشنجات مكرر در یك دوره زمانی خود را نشان می دهد. تشنج به یك حمله ناگهانی در فعالیت الكتریكی مغز اطلاق می شود كه می تواند باعث كاهش هشیاری، حركات مكرر و انقباضات عضلانی و گاهی اختلالات حسی شود.
۲۵ درصد موارد صرع در سنین قبل از ۵ سالگی بروز می كند و ۵۰ درصد موارد آن قبل از ۲۵ سالگی خودش را نشان می دهد. معمولاً قبل از شروع حمله صرع یك سری از علائم آگاه كننده به نام اورا كه ممكن است شامل بینایی، شنوایی و حس چشایی باشد رخ می دهد و سپس فرد حمله را تجربه می كند. بسته به این كه كدام قسمت مغز درگیر باشد، علائم صرع ممكن است حسی یا حركتی باشند. علائم حركتی شامل حركات شدید ناگهانی قسمتی از بدن و حركات حسی نیز شامل احساس مور مور و خواب رفتگی در یك قسمت از بدن است. هیولینگز نخستین كسی بود كه علت صرع را تخلیه الكتریكی ناگهانی، بیش از حد و سریع سلول های مغز دانست كه این امر بعدها با ساخت دستگاه نوار مغز (EEG) ثابت شد.