خاطرات در طبیعت

از جمله عناصر كاربردی- تزئینی كه امروزه طرفداران بسیاری یافته است قاب عكس ها هستند. یك قاب عكس از دو جهت؛ شرایط ظاهری چارچوب و دیگری موضوع قاب شده و یاد و خاطره ناشی از آن حائز …

از جمله عناصر كاربردی- تزئینی كه امروزه طرفداران بسیاری یافته است قاب عكس ها هستند. یك قاب عكس از دو جهت؛ شرایط ظاهری چارچوب و دیگری موضوع قاب شده و یاد و خاطره ناشی از آن حائز اهمیت است. از آنجا كه این روزها به هر خانه ای كه سر می زنیم میزی تحت عنوان میز قاب عكس جهت قرارگیری قاب های گوناگون حاوی عكس های افراد خانواده ترتیب داده می شوند، شما هم می توانید میزی با عنوان خاطرات در طبیعت فراهم كنید.
برای این منظور به چند قاب بدون رنگ و با چوب خام نیاز دارید. حال می توانید چارچوب هریك از این قاب ها را با عناصر طبیعی كه طی سفرهای تابستانی با خود به همراه آورده اید پوشش دهید.
قاب جنگلی: در زیر اكثر درختان جنگل، تكه هایی از پوسته های تنه آنها به وفور یافت می شود. اگر این پوسته ها نظر شما را نیز به خود جلب كرده و بدون داشتن الگویی جهت ایجاد اثری هنری آنها را جمع آوری كرده اید اكنون می توانید سطح قاب را با آنها پوشانده و تزئین كنید.
قاب برگی: در هر فصلی از سال هنگامی كه به طبیعت سری بزنیم با درختان و گل های متنوعی مواجه می شویم كه به لحاظ شكل و رنگ با هم متفاوتند. در صورتی كه مقداری از این برگ ها را جهت خشك كردن در لابه لای كتاب قطوری قرار داده اید پس از خشك شدن كامل می توانید آنها را در كنار هم و با نظم و فرم دلخواه بر روی قاب بچسبانید.
قاب عكس دریایی: سواحل شمالی و جنوبی كشور یكی از پرطرفدارترین مكان ها برای گذراندن ایامی از تعطیلات هستند. هنگام قدم زدن در ساحل تنوع موجود در میان صدف ها و رنگ و شكل و فرم آنها به خصوص در سواحل جنوبی كشور، نظر هر فردی حتی بی تفاوت درباره هنر را به خود جلب كرده و او را وادار به جمع آوری صدف ها می كند.
از آنجا كه كاربرد این صدف ها بسیار گوناگون است شما می توانید با توجه به ابتكار و سلیقه تان از آنها برای پوشش قاب، تزئینات تركیبی با كنف و طناب تزئین روی جعبه ها و سبدها، درست كردن زینت آلاتی مانند دستبند، گردنبند، گوشواره و همچنین هنر كولاژ و هزاران مورد دیگر استفاده كنید.
نكته: برای چسباندن كلیه عناصر طبیعی یاد شده بر روی هر سطح از چسب چوب، چسب مایع و چسب حرارتی می توانید استفاده كنید. البته كاربرد چسب چوب برای پوشش تمام سطح یك شیء مانند قاب با عنصر طبیعی موردنظر راحت تر است.