جاكره‌ای و شیرخوری با نقاشی‌های دستی

وسایل موردنیاز: یك عدد جاكره ای و یك شیرخوری چینی سفید، پنبه وتربانتین، مداد، خط كش، قیچی، كاغذ برچسب رنگی، یك قطعه ابر، رنگهای سرامیك محلول درآب به رنگهای: زرد، سفید، آبی …

وسایل موردنیاز:
یك عدد جاكره ای و یك شیرخوری چینی سفید، پنبه وتربانتین، مداد، خط كش، قیچی، كاغذ برچسب رنگی، یك قطعه ابر، رنگهای سرامیك محلول درآب به رنگهای: زرد، سفید، آبی و قرمز، پالت رنگ و قلم موی ظریف نقاشی.
۱ـ ظرف را با پنبه وتربانتین پاك كنید.
۲ـ پشت كاغذ برچسب ردیفی از مربعهایی به ضلع یك سانتیمتر رسم كنید و آنها را به صورت شطرنجی از لبه جاكره ای و شیرخوری در چهارردیف برروی جاكره ای و سه ردیف برروی شیرخوری بچسبانید.
۳ـ برروی كاغذ پشت بر چسب یك شاخه گل رز رسم كنید و آن را بریده و با استفاده از آن سه گل دیگر برای جاكره ای و دوگل برای شیرخوری رسم كرده، ببرید.
۴ـ كاغذ پشت برچسبی كه به شكل گل بریده اید را جداكنید و آن را روی یكی از وجوه جاكره ای بچسبانید، این كار را برای سه وجه دیگر و دو طرف مقابل شیرخوری نیز انجام دهید.
۵ـ یك نوار به عرض ۲سانتیمتر از برچسب در قسمت پایین طرح شطرنجی برروی جاكره ای و شیرخوری بچسبانید.
۶ـ یك قطعه ابر به ابعاد ۱‎/۵سانتیمتر ببرید. ابر را به رنگ زرد آغشته كنید و با ضربه زدن برروی ظروف رنگ زرد را به قسمتهایی از ظرف كه برچسب ندارند منتقل كنید. صبركنید تا رنگ خشك شود.
۷ـ قطعات برچسب را با دقت ازظروف جداكنید تا سطوح رنگ نشده نمایان شوند.
۸ـ مقداری از رنگ آبی و زرد را تركیب كنید تا رنگ سبز مناسبی به دست آید، سپس ساقه و برگهای گل رز را با قلم به رنگ سبز رنگ آمیزی كنید. صبركنید تا رنگ كاملاً خشك شود.
۹ـ مقداركمی رنگ آبی به رنگ سبز ساخته شده اضافه كنید تا سبزتیره تری به دست آید، سپس با استفاده از آن جزئیات ساقه و برگها را رسم كنید وصبر كنید تا رنگ خشك شود.
۱۰ـ با رنگ قرمز و سفید دوپرده از رنگ صورتی بسازید و با آنها گل رز را رنگ آمیزی كنید، یك نوار از برچسب به عرض سه میلیمتر و طول شش سانتیمتر ببرید و آن را در محل اتصال درپوش جاكره ای و دسته آن بچسبانید، سپس دسته درپوش را با رنگ زرد رنگ آمیزی كرده و صبركنید رنگ خشك شود و برچسب را از درپوش جداكنید.