سبدی از گل و میوه خشك

وسایل مورد نیاز: یك سبد از جنس تور سیمی، مربع شكل و به ضلع حدود ۳۰ سانتیمتر ـ مقداری خزه ـ سه قالب اسفنج گل آرایی ـ سیم گل آرایی ـ سیم چین ـ مقداری گلسنگ ـ تعدادی برشهای پرتقال خشك …

وسایل مورد نیاز:
یك سبد از جنس تور سیمی، مربع شكل و به ضلع حدود ۳۰ سانتیمتر ـ مقداری خزه ـ سه قالب اسفنج گل آرایی ـ سیم گل آرایی ـ سیم چین ـ مقداری گلسنگ ـ تعدادی برشهای پرتقال خشك شده ـ چند عدد انار كوچك خشك شده ـ چند شاخه گل ادریسی خشك شده.
۱ـ سطح كف سبد را با لایه ای از خزه بپوشانید، سپس اسفنجها را در كنار یكدیگر و در داخل سبد قرار داده و با استفاده از سیم گل آرایی به ته ظرف ببندید.
۲ـ فاصله میان اسفنجها و دیواره های سبد را با مقداری خزه، گلسنگ و برشهای پرتقال و گلهای آفتابگردان پر كنید.
۳ـ یك قطعه بلند سیم گل آرایی را از یك طرف انتهای هر انار در میوه فرو ببرید تا سر سیم از طرف دیگر میوه بیرون آید و دو سر سیم را در زیر انار به هم بپیچید. از این سیم برای نصب انار در سبد استفاده كنید، انارها را در گروههای سه تایی در دو گوشه مقابل سبد در اسفنج فرو ببرید و فاصله میان آنها را با خزه پر كنید. یك دسته سه تایی دیگر انار در وسط سبد نصب كنید.
۴ـ گلهای فانوسی را سه تا سه تا سیم پیچی كرده و به صورت دسته كوچكی در كنار انارها در اسفنج فرو ببرید.
۵ـ به همین ترتیب گلهای آفتابگردان، رز و ادریسی را نیز به صورت دسته هایی در كنار یكدیگر بر روی اسفنج نصب كنید تا سطح اسفنج كاملاً پوشانده شود.
۶ـ برای ایجاد یك فرم مدور و بالشتی ساقه های گلهای نزدیك به دیواره سبد را بیشتر در اسفنج فرو ببرید و ساقه های گلهای وسط سبد را بلندتر در نظر بگیرید.
۷ـ دسته هایی از خزه را به قطعه ای سیم متصل كنید و از آنها برای پر كردن فواصل میان گلها استفاده كنید.