پرده دور تخت

تختخواب فلزی با چارچوب دورتخت كه سر هر گوشه از چارچوب از فلز با طرح برگهای انتهای میوه آناناس آذین بندی شده است. چندین متر از پارچه توری و یا حریر روی چارچوب و به دور تختخواب آویزان …

تختخواب فلزی با چارچوب دورتخت كه سر هر گوشه از چارچوب از فلز با طرح برگهای انتهای میوه آناناس آذین بندی شده است. چندین متر از پارچه توری و یا حریر روی چارچوب و به دور تختخواب آویزان شده است. پارچه تور در دوسوی چارچوب دسته و جمع شده به گونه ای كه چین خورده است. حسن این طرح آن است دوختن ندارد و پارچه به صورت رها و آزادانه روی چارچوب پهن می شود.
ـ تختخواب فلزی با چارچوب بلند به دور آن كه پرده نازك و به رنگ روشن از آن آویزان كرده اند. پرده كمی بلندتر از ارتفاع چارچوب برش خورده طوری كه مقداری از آن به روی زمین كشیده می شود. پرده بالای سرخت تكه بر دوزی شده زیبایی دارد و وقتی كه پرده ها به كناری كشیده شود مانند تابلوی زیبایی خودنمایی می كند.چندنكته برای یادآوری به هنگام برش و دوختن : تخت پرده های كناری و انتهایی پارچه را حدود ۷ـ۸سانتیمتر بلندتر از اندازه ریل تا كف زمین در نظر بگیرید و ببرید. از تمام پهنای پارچه استفاده كنید به اندازه ۱‎/۵برابر پهنای تخت باید برای پهنای پرده محاسبه كنید و هر چهارطرف پارچه ها را با كمترین مقدار تا كنید و بدوزید. فقط تكه سرتخت را درز بگیرید و بقیه تخته پارچه ها به صورت تكه تكه آویزان می شود. برای تهیه نوار به اندازه ۴۰*۷ سانتیمتر از پارچه ببرید.
ـ تختخواب با چارچوب دور از ساقه های قطور خیزران كه از دوطرف یكی سرتخت و دیگری پای تخت پرده بسیار نازك با طرحی ظریف و لطیف آویزان كرده اند. سه رنگ خاكستری، یاسمنی و سفید عاجی در كنار هم معجزه می كنند.