گل آرایی سر میز شام

برای تزئین و چیدن گل روی میز خوب است كه چند نكته اساسی و مهم را به یاد داشته باشید. ـ انتخاب گل: البته شما می توانید هرگلی را كه می خواهید و دوست دارید انتخاب كنید، اما باید توجه …

برای تزئین و چیدن گل روی میز خوب است كه چند نكته اساسی و مهم را به یاد داشته باشید.
ـ انتخاب گل: البته شما می توانید هرگلی را كه می خواهید و دوست دارید انتخاب كنید، اما باید توجه كنید كه رنگهای گلها باهم تركیب مناسبی را تشكیل دهد.
ـ هماهنگی بین رنگ گلها و رنگ دستمال سرسفره ها نیز جلوه بیشتری به میز شام شما می بخشد، در این تصویر رنگ قرمز درخشان دستمال سفره ها و رنگ غالب قرمز گلها هماهنگی جالبی ایجاد كرده است.
ـ بلندی گلها را به گونه ای تنظیم كنید تا میهمان هایی كه در دو طرف میز قرار گرفته اند بتوانند به راحتی باهم به گفت وگو بنشینند.
گلهایی كه در این میز شام ملاحظه می فرمایید گلچینی است از گلهای فرزیا، گل داودی، سوسن، میموزیا، آنتوریوم قرمز.
راهنمای آراستن گل سرمیز: اسفنج گل آرایی را درست به اندازه بشقاب یا دیسی كه برای این كار در نظر گرفته اید ببرید و با نوار چسب ویژه گل آرایی آن را به ظرف محكم بچسبانید تا ثابت بماند، شمع ها را در وسط ظرف در اسفنج فرو كنید، گلها و برگهای سبز را به شكل بیضی و دیس بچینید.
امتداد و انتهای بعضی ازگلها و برگهای سبز با سطح روی میز مماس باشد، به این گلها آب فراوان دهید تمام این گلها خیلی زود تشنه می شوند.
شما نیز می توانید با ذوق و سلیقه ای كه دارید كل سرمیز میهمانی را به زیبایی بیارائید.
تشریفات چیدن میز میهمانی رسمی: میز میهمانی چگونه چیده می شود؟ چند توصیه كوتاه برای شما داریم.
لیوان ها: لیوان ها را بالای محل قرارگرفتن كارد و معمولاً به ترتیبی سرمیز می گذارند كه به راحتی برای نوشیدن در دسترس باشد.
فرانسوی ها لیوان ها را كمی بیشتر نزدیك به وسط قرار می دهند، همیشه تنگ آب را سر سفره بگذارید و مراقب باشید كه در سرتاسر مدت صرف غذا آب تنگ پر باشد.
دستمال سفره: دستمال سفره را به زیبایی و دقت تا بزنید و در بشقاب نان در سمت چپ یا در وسط بشقاب غذاخوری بگذارید. برای تزئین نیز می توانید از حلقه دستمال سفره استفاده كنید، در انتخاب رنگ رومیزی ذوق و سلیقه به خرج دهید.
شمع: برای میهمانی شام، مناسب است و به فضای محیط گرمی بیشتری می دهد.
گل: سعی كنید همیشه روی میزی كه می چینید گل هم بگذارید، ظرافت خاصی به میز شما می دهد. فراموش نكنید كه اگر لازم باشد نمك، فلفل و خردل را سرمیز بگذارید، اما قبل از اینكه بخواهید چیز شیرینی پذیرایی كنید آنها را از روی میز بردارید