طرز تهیه دسر پاناکوتا

طرز تهیه دسر پاناکوتا | پاناکوتی یک دسر ایتالیایی است که مواد اصلی آن ژلاتین،خامه و شکلات است. پاناکوتا را می توان با مواد مختلفی طعم دار و تزیین کرد. در ادامه طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی و پاناکوتا وانیلی شرح داده شده است.

ارزش غذایی 100 گرم دسر پاناکوتا
کالری: 272
چربی: 22 گرم
کلسترول: 54 میلی گرم
چربی اشباع شده: 13 گرم
کربوهیدرات: 21 گرم
چربی اشباع نشده: 4 گرم
سدیم: 19 میلی گرم
پتاسیم: 40 میلی گرم
فیبر: 1 گرم
قند: 17 گرم
ویتامین A: 590 میلی گرم

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا وانیلی
شیر: یک پیمانه(بهتره که پر چرب باشه)
خامه: یک پیمانه
شکر: یک سوم پیمانه
آب جوش: دو قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری
وانیل: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر پاناکوتا
– خامه و شیر را درون قابلمه کوچک و مناسبی بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید.
– وانیل را اضافه کنید. لطفا همزدن رو فراموش نکنید, منظورم اینه که مبادا ازش غافل بشید.
– وقتی این مخلوط جوش آمد, بعد از یکی دو جوش, شکر را اضافه کنید. (در این مرحله می تونید کمی از مواد رو بچشید و میزان کمی و زیادی شکر رو متوجه بشید بهتره شکر رو یکباره نریزید)
– وقتی شکر حل شد ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.
– دراین مرحله دو قاشق آب جوش را درون کاسه کوچکی بریزید و ژلاتین را درون آن حل کنید, ژلاتین را تا زمانی که حل و شفاف نشده هم بزنید.
– مخلوط ژلاتین را به ترکیب شیر و خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید.
– دسر پاناکوتا شما آماده است درون ظرف مورد نظر خود بریزید( این ظرف می تواند قالب مخصوص دسرهای شما, قالب های سیلیکونی یا اصلا ظرف کوچک شیشه ای باشد) و حداقل پنج شش ساعتی درون یخچال قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتای شکلاتی
شیر ۲ لیوان
خامه ¼ لیوان
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق چایخوری
شکر ۱۰ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای ۵۰ گرم
اسانس وانیل مقدار کمی

طرز تهیه دسر پاناکوتای شکلاتی
ابتدا نصف شیر را در یک کاسه می ریزیم و پودر ژلاتین را به آن اضافه می کنیم. کاسه را روی حرارت بسیار ملایم ( روی بخار آب ) قرار می دهیم و آنقدر شیر را هم می زنیم تا ژلاتین کاملا در شیر حل شود. در مرحله بعد خامه را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم.
شیر باقیمانده را به خامه اضافه می کنیم. ( بهتر است شیر را کم کم اضافه کنیم و حین اضافه کردن خوب شیر و خامه را با همزن مخلوط کنیم ) آنقدر شیر و خامه را هم می زنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند سپس شکر را اضافه می کنیم.
پس از اضافه کردن شکر قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا در شیر و خامه حل شود. دقت داشته باشید نیازی به جوش آمدن مخلوط شیر و خامه نیست و زمانی که داغ شد آن را از روی حرارت بر می داریم.
پس از برداشتن قابلمه از روی حرارت شکلات تخته ای را داخل مخلوط شیر و خامه رنده می کنیم و مقداری کمی اسانس وانیل را به همراه پودر کاکائو و مخلوط شیر و ژلاتین به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.
در پایان پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم مواد دسر را در قالب یا قالب های مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. حداقل حدود ۴ ساعت نیاز است تا دسر پاناکوتا شکلاتی در یخچال بماند سپس با خامه تزیین و سرو کنید.