پنیر هالومی چیست؟

پنیر هالومی چیست؟ | پنیر هالومی یا همان پنیر کباببی اولین بار در قبرس تولید شد.در ادامه توضیحاتی درباره پنیر هالومی آورده شده است که با هم می خوانیم.

پنیر کبابی ، پنیر نیمه سخت طبیعی است که اولین بار در قبرس و با نام هالومی تولید گردید.هر کیلوگرم از این پنیر از 12 تا 15 کیلوگرم شیر تازه گاو به دست می آید
فرآیند تولید این پنیر به گونه ای است که با وجود چربی پایین این پنیر (معادل دیگر پنیرهای طبیعی و پنیرهای صبحانه) در صورت پخت بافت چرب و لذیذی پیدا می کند. بدلیل تحمل حرارت قابلیت کباب شدن با فاصله از آتش را دارد و در این صورت عطر و طعم فوق العاده ای می یابد به عنوان طعم دهنده در انواع سالادها و سس ها نیز استفاده می شود. طرح اولیه محصول به رنگ قرمز و در بازار رنگ محصول سبز روشن می باشد.
پنیر هالومی به دلیل تحمل حرارت قابلیت کباب شدن با فاصله از آتش را دارد و در این صورت عطر و طعم فوق العاده ای می یابد.به عنوان طعم دهنده در انواع سالاد ها و سس ها نیز استفاده می شود.
این پنیر سفید رنگ است و شبیه موزارلا بافت لایه لایه دارد اما مزه شور دارد و در آب نمک طبیعی ذخیره می شود. این پنیر را می توان برای بیشتر از یک سال در دمای -18 درجه سانتیگراد به صورت فریز شده نگه داری کرد و برای فروش آن را به +4 درجه رساند تا دفراست شود. برای مزه دار کردن آن از نعناع استفاده می شود و به طور سنتی برگهای تازه نعناع به عنوان نگه دارنده در آن استفاده میشود و این باعث خوش عطر شدن و تازه ماندن و نگه داری بهتر آن میشود.