تعبیر خواب شپش

تعبیر خواب شپش | خواب ها نشانه هایی از روان ناخودآگاه ما دارند، هر خوابی هشداری برای ماست. در ادامه به تفسیر خواب شپش از نظر چند تن از بزرگان تعبیر خواب پرداخته ایم.

احساس بی اهمیت بودن، پروسه خودکار و بی احساس حیات، غرایز سرد و بی احساس همگی از نشانه های دیدن حشرات در خواب هستند. با توجه به این نمادها شپش ها و انگل ها بیانگر افکار و عاداتی هستند که صرفاً خودخواهانه بوده و با خطر و ریسک سلامتی همراه است.
دیدن شپش در خواب، دلیل بر عیال مرد باشد، که نعمت او خورند. اگر بیند بر تن او شپش بسیار بود، دلیل مال و حشمت بود.
جابرمغربی گوید: اگر بیند شپش بکشت، دلیل که دشمن قهر کند. اگر دید شپش بسیار او را گزیدند، دلیل که به زبان خلق افتد.
منوچهر مطیعی تهرانی گوید: شپش در خواب انسانی است ضعیف، شپش عیال مرد است که نعمت او را می خورند. شپش در خواب انگل و مزاحم است. انگلی از همان نوع که گفته شد. یعنی به بیننده خواب نزدیک است و مزاحمی است که حتی در حریم او و محیط خانه و خانواده اش مالش را تباه می کند و جانش را می آزارد. یکی از معبران نوشته ـ شپش اگر یکی باشد همسر است و اگر بسیار باشد مال و منال است و دارائی ـ اگر شپش را در خواب بکشید بر دشمن چیره می شوید و اگر شپش های بسیار بیننده خواب را بگزند بر سر زبان ها می افتد و مردم از او حرف می زنند. به هر حال شپش در خواب های ما انگل و مزاحم است. تعداد شپش در خواب نشان تعداد مزاحمین نیست بل که گویای شدت مزاحمت است.
آنلی بیتون می‏گوید:
1. دیدن شپش در خواب ، علامت ابتلا به بیماری درد آور نگرانیهای دیگر است .
2ـ. دیدن شپش روی ساقهٔ گیاهان در خواب ، نشانهٔ قحطی و زیانهای دیگر مالی است .
3. دیدن شپش بر بدن خود یا دیگری در خواب ، علامت آن است که با نزدیکان خود رفتار نامساعد و تندی خواهید کرد .
4. اگر خواب ببینید شپش می گیرید ، نشانهٔ آن است که به بیماری دچار می شوید و آن بیماری را به دیگران نیز سرایت می دهید