کاپوچینو چیست؟ | طرز تهیه کاپوچینو

کاپوچینو چیست؟ | کاپوچینو یکی از خوش طعم ترین ترکیبات قهوه است. در ادامه به اینکه کاپوچینو چیست و طرز تهیه آن و نحوه خوردن آن اشاره شده است.

کاپوچینو چیست؟
کاپوچینو که کلمه ای ایتالیایی است به معنای “کلاه کوچک” می باشد. بدون شک این نوشیدنی ایتالیایی یکی از لذیذترین ترکیبات قهوه است که هر کسی با نوشیدن آن احساس تازگی و نشاط خواهد کرد.
شاید برای تان جالب باشد که بدانید چگونه نام این نوشیدنی شد کاپوچینو! فرقه ای از راهبان کاتولیک وجود داشتند که به نام کاپوچین معروف بودند و کلاهی سیاه بر سر می گذاشتند؛ حتما برای شما هم تعجب آور خواهد بود وقتی بشنوید که ایتالیایی ها تنها به این دلیل که کف شیر و پودر قهوه ی پاشیده شده روی یک فنجان قهوه شبیه به نوع لباس این راهبان بود را کاپوچینو نامیدند!
نوشیدنی پایه این قهوه نیز، اسپرسو است. برای تزئین کاپوچینو نیز معمولا از پودر قهوه و خامه استفاده می گردد.
گفتنی است کاپوچینوهایی که در گذشته تهیه می شد با کاپوچینوهای فعلی تفاوت جزئی دارند. کاپوچینوهای قدیمی تر و به اصطلاح سنتی نیاز به دستگاه اسپرسو دارند، چراکه شما علاوه بر نیاز داشتن به قهوه اسپرسو باید کف شیر هم داشته باشید! معمولا حدود ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلی لیتر اسپرسو و همچنین فوم شیر جهت تهیه یک کاپوچینوی سنتی در کشورهای اروپایی لازم است.

طرز تهیه کاپوچینو چیست؟
ابتدا قهوه رابه صورت عادی تهیه میکنیم
مواد لازم برای تهیه کاپوچینو:
قهوه 1 قاشق مربا خوری
آب 1 فنجان
شکر 2 قاشق مربا خوری
شیر نصف فنجان
طرز تهیه کاپوچینو:
همه مواد را با هم مخلوط کرده و روی شعله میگذاریم تا جوش بیاید.به محض جوش امدن خاموش میکنیم
بعد قهوه داغ را داخل مخلوط کن میریزیم وحدود3دقیقه میزنیم
کاپوچینو اماده است طوری داخل فنجان میریزیم که کف درست شده روی فنجان باشد

طرز خوردن کاپوچینو
معمولا کف اضافه روی قهوه را با قاشق میل میکنند بعد مقداری شکر در صورت تمایل داشتند اضافه میکنند و هم میزنند بعد نوش جان میکنند