تزیین شب یلدا | آموزش تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین شب یلدا | در متن کوتاه زیر به معرفی یک روش جالب برای تزیین هندوانه شب یلدا پرداخته ایم ، که بتواند هرچه بیشتر زینت بخش سفره های شما عزیزان باشد.

برای تزیین میوه و هندوانه شب یلدا ابتدا باید با ابزار و چاقوی مناسب بالای هندوانه را از سه جا به شکل دایره برش دهیم. این حفره های ایجاد شده برای جا زدن پایه های هندوانه تزیین شده به شکل کباب پز استدر مرحله دوم هندوانه را دو نیم می کنیم به طوری که ۲/۳ هندوانه در یک طرف و ۱/۳ هندوانه طرف دیگر برش زده باشد همانطور که در عکس مشاهده می کنید.با ابزاری که همانند قاشقی گرد و کوچک است شروع به خالی کردن تکه بزرگ هندوانه بریده شده می کنیم. میوه ی هندوانه را به شکل توپکهای ریز دراورده و در ظرفی می ریزیم تا داخل هندوانه کاملا خالی شود.
پس از خالی کردن کامل داخل هندوانه سیخ های چوبی را که در وسایل مورد نیاز داشتیم همانند عکس در قسمت بالای هندوانه قرار می دهیم. دقت کنید که قسمت تیز سیخ های چوبی باید به سمت بیرون آمده باشند تا تکه دیگر هندوانه بتواند روی آن قرار گیردتکه کوچک برش خورده هندوانه را به حالت کج روی تکه بزرگ قرار می دهیم به طوری که قسمت تیز سیخ های چوبی به داخل ان فرورفته و ان را ثابت نگاه دارد.ساقه های کرفس را هم در قسمت زیر هندوانه شب یلدا قرار داده تا همانند پایه این هندوانه تزیین شده ی زیبا را نگاه دارد. میوه های دیگر هم که دارید به سلیقه خودتان روی باقی سیخ های چوبی قرار دهید . هندوانه تزیین شده شب یلدای شما آماده است. یلدایتان مبارک.