کدو سبز پر شده پنیری

احتمالا شما هم در خانه خود بچه هایی دارید که دوست ندارند کدو سبز بخورند. به احتمال بیشتر هم روزی چندبار درگیر سؤال اساسی و بنیادی چی بپزم هستید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که آن مواد غذایی را که بچه ها و افراد خانه تمایلی به خوردن شان ندارند از لیست آشپزی های خود حذف نکنید بلکه با انواع شیوه ها و روش های متنوع پخت سعی کنید ذائقه افراد خانواده را تغییر بدهید. برای این کار کافی است از پیشنهاد کدو سبز پر شده با پنیر استقبال کنید.

مواد لازم:
کدو سبز: 4عدد قد بلند و خوشگل
پیاز: یک عدد
گوشت خورشتی: 200گرم
سیر: یک حبه
گوجه پوره شده: 2عدد
رب گوجه فرنگی: یک قاشق
سبزی معطر: کمی
زردچوبه و نمک و لمون پپر
پنیر فتا یا صبحانه: به اندازه یک قوطی کبریت
پنیر موتزارلا و پنیر پارمزان

ابتدا باید گوشت خورشتی را با کمی آب و سیر و پیاز و برگ بو بپزیم. می توانید به جای گوشت خورشتی از گوشت چرخ کرده هم استفاده کنید اما این غذا با گوشت پخته و ریش شده طعم خیلی بهتری پیدا می کند. اگر هم کلا دوست دارید از گوشت استفاده نکنید می توانید قارچ را جایگزین گوشت کنید. کدو سبز ها را از وسط نصف و با قاشق چایخوری داخل آن را آرام خالی می کنیم تا گود شود. کف ظرف را چرب می کنیم، با قلمو کدو سبزها را کمی چرب می کنیم و کف ظرف می چینیم طوری که پوسته کدو رو به بالا باشد و اجازه می دهیم 10دقیقه توی فر بماند تا برشته شده و آب کدو تبخیر شود. آن مقدار از کدو را که با قاشق درآورده ایم خرد می کنیم، پیاز ها را تفت می دهیم و وقتی سبک شد گوشت ریش شده و سیر رنده شده و کدوهای ریز شده را اضافه می کنیم. ادویه ها و رب گوجه را هم اضافه می کنیم و تفت می دهیم. پوره گوجه و سبزی معطر را هم داخل مواد می ریزیم. پیشنهاد می کنیم کمی ریحان خرد شده و جعفری هم اضافه کنید. اجازه می دهیم مواد جوش بخورد و آب مواد کامل کشیده شود، بعد پنیر فتا و 2قاشق پنیر موتزارلا اضافه می کنیم و از روی حرارت برمی داریم. صبر می کنیم تا توی کدوها کمی خنک شود سپس با مایه ای که درست کرده ایم آنها را پر می کنیم و رویشان را با پنیر موتزارلا و پنیر پارمزان پر می کنیم. حالا کدوهای پر شده را توی فر می گذاریم و منتظر می مانیم تا پنیرها طلایی بشوند.

آنچه باید درباره کدو سبز بدانید
خواص کدو سبز بی شمار است؛ مثل کاهش آسم و کاهش هموسیستئین که عامل سکته قلبی و مغزی است. کدو سبز سرشار از ویتامین های A و C است. همچنین از ابتلا به سرطان روده بزرگ و ام اس جلوگیری می کند چون آنتی اکسیدان بالایی دارد و ضد التهاب است. کدو سبز بهترین ماده غذایی برای رژیم و کاهش وزن به حساب می آید و همچنین برای معده بسیار مفید است. وقتی گوشت یا قارچ هم به کدوسبز اضافه می شود منبع پروتئین مورد نیاز روزانه را تامین می کند و وجود پنیر، کلسیم روزانه را.

سمیرا نعمتیان