یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد:  راه های جلوگیری از گرمازدگی در ماه رمضان این ها هستند

به افراد توصیه می شود برای جلوگیری از بروز گرمازدگی در ساعات روزه داری میوه و شربت تهیه شده از آب، لیموی تازه و دانه های خوراکی استفاده کنند.

دکتر احمدرضا درستی با توجه به افزایش دمای هوا طی چند روز اخیر درباره شرایط روزه داری گفت: با توجه به افزایش دمای هوا طی چند روز اخیر به افراد توصیه می شود در وعده افطار کمی آب لیموی تازه را در یک لیوان آب مخلوط کنند و مقداری دانه از قبیل تخم شربتی، خاک شیر و قدومه و مقدار اندکی شکر به آن اضافه کنند و بنوشند تا بدن به دلیل افزایش دما دچار کم آبی و گرمازدگی نشود.

مدیر گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اما به افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند توصیه می شود این شربت را بدون شکر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مصرف آب میوه در کاهش احساس تشنگی تاثیر ندارد، عنوان کرد: میوه ها دارای مقدار فراوانی فیبر هستند به همین دلیل مصرف میوه به مقدار فراوان می تواند از احساس تشنگی در ساعات روزه داری بکاهد.

درستی در ادامه تصریح کرد: وقتی افراد اقدام به تهیه آب میوه طبیعی می کنند فیبر موجود در میوه از بین می رود و افراد تنها قند موجود در آن را مصرف می کنند که این امر موجب چاقی و اضافه وزن در افراد می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی خاطرنشان کرد: افزایش دمای هوا احتمال گرمازدگی و علائمی مانند ضعف و بی حالی را افزایش می دهد که احتمال بروز این علائم در ماه رمضان به دلیل روزه داری افزایش می یابد به همین دلیل به افراد تاکید می شود مصرف آب را از افطار تا سحر فراموش نکنند.