بهترین و بدترین انتخاب های غذایی برای صبحانه

رژیم غذایی شما اهمیت زیادی برای سلامتتان دارد. در اینجا بهترین و بدترین غذاهایی آورده شده اند که می توانید برای صبحانه ی خود امتحان کنید.

راهنمای دسته‌بندی مواد غذایی

A = هرچند وقت که دوست دارید بخورید

B = هرروز در حد متعادل بخورید

C = یک‌بار در هفته بخورید

D = میزان مصرف خود را کم کنید

F = خطر سلامت اجتماعی، از مصرف آن باید اجتناب کنید


آبمیوه


در زمان مصرف زیاد بدن قند طبیعی و اضافی آبمیوه را به‌جای سوزاندن به‌عنوان انرژی به شکل چربی در خود نگه می‌دارد. این خوراکی در دسته‌ی D قرار دارد.


مارگارین



مارگارین سرشار از اسیدهای چرب غیراشباعی ( ترانس ) است که سطح کلسترول بدن را بالا می‌برد. به‌جای آن بهتر است کره یا گزینه‌های بدون چربی اشباعی را استفاده کنید. مارگارین در دسته‌ی D قرار دارد.


موز



موز میوه‌ی بعد از صبحانه است. موز کمک می‌کند در بدن پتاسیم اضافه شود که سلول‌های موردنیاز برای مبارزه با گرسنگی را آب‌رسانی و تقویت می‌کند. موز در دسته‌ی A قرار دارد.


مرکبات



پرتقال و مرکبات بخورید، برای زانو و آرنج‌های شما خوب است. غذاهای سرشار از ویتامین C خطر عدم کارکرد صحیح مفاصل را کاهش می‌دهد. مرکبات را می‌توان در دسته‌ی A قرار دارد.


تخم‌مرغ


تحقیقات نشان می‌دهد قبل یا بعد از ورزش بدن نیاز به ۶ گرم آمینواسید دارد تا رشد ماهیچه را به حداکثر برساند. این مقدار را شما به‌راحتی می‌توانید از طریق دو عدد تخم‌مرغ دریافت کنید. تخم‌مرغ در دسته‌ی B قرار می‌گیرد.


جوانه گندم



مقداری جوانه‌ی گندم داخل ماست، برشتوک و یا اسموتی خود بریزید. ازآنجایی‌که جوانه گندم ویتامین E زیادی دارد به بدن کمک می‌کند آسیب‌های ناشی از ورزش شدید بر سلول‌های ماهیچه‌ها را بازسازی کند. جوانه‌ی گندم به بهبود سریع‌تر بدن کمک می‌کند. این ماده در گروه B قرار می‌گیرد.


قهوه



یک فنجان قهوه برای خودتان بریزید و از آن لذت ببرید. تحقیقات نشان می‌دهند قهوه‌ی ساده ممکن است خطر دیابت را کم کرده و قدرت و استقامت در ورزشکاران را بالا می‌برد. قهوه در گروه B قرار دارد.


غلات دارای فیبر زیاد



تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که از سبوس غلات مرتباً استفاده می‌کنند اغلب شادتر، پرانرژی‌تر و فعال‌تر از افراد دیگر هستند. جو گزینه‌ی خوبی است که تا حد زیادی میزان سوخت برای کارکرد ماهیچه‌ها را زیاد می‌کند. این خوراکی در دسته‌ی A قرار می‌گیرد.