نان کره‌ای صبحانه، مخصوص تعطیلات

در این مطلب آشپزی قرار است طرز تهیه نوعی نان کره ای مخصوص صبحانه را به شما آموزش دهیم که حتما طعم آن خوشتان می آید. این نان ها را صبح جمعه کنار خانواده میل کنید.

در این مطلب آشپزی قرار است طرز تهیه نوعی نان کره ای مخصوص صبحانه را به شما آموزش دهیم که حتما طعم آن خوشتان می آید. این نان ها را صبح جمعه کنار خانواده میل کنید.

مواد لازم

آرد: ۷۰۰گرم
تخم‌مرغ: ۲ عدد
مارگارین ذوب شده: ۱۵۰ گرم
شکر: ۲۰۰ گرم
وانیل: یک‌دوم قاشق چایخوری
شیر: ۱۲۵ گرم
خمیرترش: ۲۰ گرم
بهبود دهنده: ۴ گرم
زرده تخم مرغ: یک عدد
کنجد: به میزان لازم



روش تهیه:

۱. ابتدا آرد را با بهبوددهنده الک کرده و کنار می‌گذاریم. شیر را کمی گرم می‌کنیم و همراه دو قاشق شکر، خمیرترش و چند قاشق آرد هم می‌زنیم و مخلوط می کنیم. حال روی پیش‌خمیر را می‌پوشانیم و در محیطی گرم به مدت ۱۵ دقیقه قرار می‌دهیم تا افزایش حجم دهد.

۲. پس از این مدت تخم‌مرغ‌ها را با مابقی شکر هم زده همراه مارگارین ذوب شده و مخلوط آرد و بهبود دهنده و وانیل به پیش‌خمیر اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا جایی که خمیر یکدستی حاصل شود. روی خمیر را پوشانده و به مدت ۶۰ تا ۸۰ دقیقه در محیطی گرم استراحت می‌دهیم تا حدودا حجم خمیر دوبرابر شود.

۳. خمیر را به شکل گلوله‌های ۵۰ گرمی تقسیم می‌کنیم. بهتر است این کار به کمک ترازو انجام شود.

۴. هر گلوله خمیر را یک‌بار چانه می‌کنیم و به شکل لوله‌ای باریک و بلند فرم می‌دهیم. ابتدای دو لوله را به هم متصل کرده و دور خودشان می‌پیچیم. بافت حاصل را روی کاغذ روغنی داخل سینی فر قرار داده داخل کیسه نایلونی می‌گذاریم و دوباره به مدت ۱۵ دقیقه در محیطی گرم استراحت می‌دهیم. بهتر است در این مرحله یک لیوان آب جوش نیز داخل سینی در کیسه نایلونی قرار دهیم.

۵. پس از این مدت با زرده تخم‌مرغ که با کمی شیر مخلوط کرده‌ایم روی نان را آغشته می‌کنیم و روی‌شان کنجد می‌پاشیم و به مدت حدودا ۵۰ دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، می‌پزیم.