با «بقچه هلو و زنجبیل» کشف استعداد کنید

اگر به شیرینی‌ پزی علاقه دارید، هنوز هم تنوع میوه‌ها به اندازه ای هست که شما بتوانید دسر میوه‌ای درست کنید. ولی این ‌را که با چه میوه‌ای چه طعم جدیدی را می‌شود امتحان کرد شاید هرکس نداند.

اگر به شیرینی‌ پزی علاقه دارید، هنوز هم تنوع میوه‌ها به اندازه ای هست که شما بتوانید دسر میوه‌ای درست کنید. ولی این ‌را که با چه میوه‌ای چه طعم جدیدی را می‌شود امتحان کرد شاید هرکس نداند. به عنوان مثال اینکه طعم هلو با زنجبیل هماهنگ است، تجربه خوشمزه‌ای است که در این شیرینی می‌توانید آن را امتحان کنید.

مواد لازم

۴ /۱ و ۲ پیمانه آرد
۲ /۱ ق‌چ نمک دریا
۲ /۱ ۱ ق‌س شکر دانه ریز (برای خمیر)
۱۲ ق‌س کره سرد
۴ /۱ پیمانه آب سرد
۲ عدد تخم‌مرغ
۳ ق‌س شکر ( برای مواد میوه‌ای)
۴ عدد هلوی درشت
۱ ق س نشاسته ذرت
۲ /۱و ۱ ق‌س زنجبیل تازه رنده‌شده
۲ ق‌س کره برای روی شیرینی‌ها
مقداری پودر قند (برای تزیین)
مخلوط ادویه
یک تخم مرغ برای رومال کردن


طرز تهیه:

۱. برای تهیه خمیر این شیرینی، آرد ، نمک و شکر را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید. کره سرد را حبه کنید و به مواد داخل غذاساز بیفزایید. با روشن کردن دستگاه، کره را با دیگر مواد مخلوط کنید.

۲. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید، آب سرد را هم اضافه کنید و هم بزنید. این ترکیب را به مواد داخل غذاساز بیفزایید و دوباره مخلوط کنید. هم زدن را آنقدر ادامه دهید که همه مواد به صورت یک گلوله خمیر یک تکه درآیند. (این مدت حدود ۱۰ ثانیه است)

۳. خمیر را از ظرف بیرون بیاورید، روی سطح صافی بگذارید و به شکل یک توپ درآورید. آن را در کیسه پلاستیک بگذارید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

۴. در این فاصله مواد میوه‌ای داخل شیرینی را درست کنید. نشاسته ذرت، شکر، زنجبیل تازه رنده‌شده و ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید. هسته هلو‌ها را هم جدا کنید و به هشت قسمت برش بزنید. هلو‌ها را در مخلوط بالا به مدت ده دقیقه بخوابانید تا مزه‌دار شوند.

۵. خمیر را روی سطحی صاف به ارتفاع حدود نیم ساعت باز کنید تا به اندازه دایره‌ای با قطر بیست سانتی‌متر دربیاید. هلو‌های مزه‌دارشده را در مرکز دایره خمیری بگذارید، طوری که روی هم قرار بگیرند و حدود دو سانتی‌متر از لبه خمیر فاصله باشند.

۶. لبه‌های خمیر را روی میوه‌ها برگردانید. همه خمیر را به همین صورت درست کنید. تخم‌مرغ‌ را در ظرفی بشکنید و با چنگال بزنید، بعد با قلم‌مو روی شیرینی‌ها بمالید.

۷. تکه‌های کره را هم روی شیرینی‌ها بگذارید و در نهایت فر را با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت معادل ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

۸. شیرینی‌ها را در سینی فر بگذارید و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه حرارت دهید تا روی نان شیرینی طلایی شود. بعد از اینکه شیرینی‌ها خنک شدند روی آنها را کمی پودر قند بپاشید و سرو کنید.