ماکارونی با پنیر سوئیسی

این ماکارونی و پنیر از مجموعه دستورات غذایی مارتا استوارت است، امیدواریم آن را تهیه کنید و از طعمش لذت ببرید.

این ماکارونی و پنیر از مجموعه دستورات غذایی مارتا استوارت است، امیدواریم آن را تهیه کنید و از طعمش لذت ببرید.

مواد لازم:

۸ قاشق سوپ خوری کره

۶ برش نان سفید

۵ پیمانه شیر

۲ قاشق چای خوری نمک

۵۱۰ گرم پنیر چدار

۲ پیمانه پنیر سوئیسی

۴۵۰ گرم ماکارونی

نکات :

۱- پنیر چدار را رنده کنید.

۲- برش نان ها را به قطعات ۱ سانتی متری تقسیم کنید.

۳- فلفل سیاه، قرمز و جوز هندی، پودر شده باشند.

طرز تهیه:

۱. فر را تا دمای ۳۷۵ درجه گرم کنید. یک ظرف (که قابل گذاشتن در فر باشد) را چرب کنید و کنار بگذارید. نان را در یک ظرف متوسط بگذارید. در یک ماهیتابۀ کوچک ۲ قاشق سوپخوری کره را ذوب کنید. کرۀ آب شده را روی نان ها بریزید و هم بزنید و کنار بگذارید.

۲. در یک ماهیتابۀ متوسط، شیر را گرم کنید. ۶ قاشق سوپخوری کرۀ باقیمانده را در ماهیتابۀ دیگری ذوب کنید، زمانی که کره شروع به جوشیدن کرد، آرد را اضافه کنید و یک دقیقه بگذارید بماند و هم بزنید.

۳. همان طور که هم می زنید، به آرامی شیر داغ را اضافه کنید. به پختن و هم زدنِ مدام ادامه دهید تا زمانی که مخلوط، سفت شود.

۴. ماهیتابه را از روی شعله بردارید. نمک، جوز، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ۳ پیمانه چدار، ۱ و نصفی پیمانه پنیر سوئیسی را اضافه کنید. سس پنیر را کنار بگذارید.

۵.یک قابلمۀ بزرگ را با آب پر کنید و بگذارید جوش بیاید. ماکارونی را به آن اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه آن را بپزید تا بیرون پاستا پخته باشد اما داخل آن هنوز خام باشد. ماکارونی را زیر آب سرد بگیرید و آبکش کنید. ماکارونی را داخل سس پنیر هم بزنید.

۶. مخلوط را داخل ظرفِ فر بریزید. ۱ و نصفی پیمانه پنیر چدار، نصف پیمانه پنیر سوئیسی و خرده نان روی آن بپاشید. آن را داخل فر بگذارید تا حدود ۳۰ دقیقه بپزد و روی آن قهوه ای شود. سپس از فر بیرون بیاورید تا ۵ دقیقه خنک شود، سپس سرو کنید.