داعش کیست؟

کسانی که واژه «داعش» را جعل کرده‌اند ادعا می‌کنند این عبارت مخفف چهار کلمه می‌باشد: دولت اسلامی عراق و شام.

کسانی که واژه «داعش» را جعل کرده‌اند ادعا می‌کنند این عبارت مخفف چهار کلمه می‌باشد: دولت اسلامی عراق و شام.
اما سوال همین جا است که آیا این موجودات، بویی از اسلام برده‌اند؟!

کسانی که نه شیعه و نه سنّی و نه هیچ مذهب و عقلی آنها را به عنوان موجوداتی صاحب فهم قبول ندارد، آیا می‌توانند بگویند که ما پیرو شریعت ناب اسلام و از تابعین رسول رحمت للعالمین هستیم؟! [۱]
آیا می‌شود برای کسانی که بویی از انسانیت نبرده و وحشیانه، انسانهای دیگر را حتی کسانی که کلمه لااله‌الاّالله و اشهد انّ محمّداً رسول الله را بر زبان می‌خوانند را می‌کشند، نامی جز مُفسد گذاشت؟!

البته بی‌شک آنها خود را از کسانی معرفی می‌کنند که هدفشان اصلاح جامعه بشریت است! اما بدون شک این ادعایی پوچ از جانب آنها بوده و مصداق این آیات شریفه هستند که خداوند می‌فرماید:
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ؛ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لَکنْ لَا یشْعُرُونَ؛ و هنگامی که به آنان گفته شود: «در زمین فساد نکنید» می‌گویند: «ما فقط اصلاح کننده‌ایم»! آگاه باشید! اینها همان مفسدانند؛ ولی در شعورشان نمی‌گنجد! [۲]

کسانی که برای اهداف شیطانی خود تمامی احکام خدا را حاضر شده‌اند به بازی بگیرند، و حتی زنان شوهردار را تشویق به زنا کرده و آنرا ثواب و مجاهدت معرفی می‌کنند آیا سزاوار هست که نام مسلمان بر آنها گذاشت؟
آیا کسانی که بدون هیچ منطقی، هم مسیر با صهیونیسم مسلمانان را اعم از شیعه و سنّی تکفیر، و خون و ناموسشان را حلال معرفی میکنند، و دست به جنایتهایی می‌زنند که حتی از حیوانات هم بعید است، آیا واقعا بویی از انسانیت و مذهب برده‌اند؟! [۳]
آیا اینان که اسرائیل را مومن اهل کتاب و کوچکترین حمله به آنان را گناه معرفی می‌کنند و از آن سو با سرمایه همان صهیونیسم به قتل و عام مسیحی و سنّی و شیعه می‌پردازند، می‌شود پذیرفت که آلت دست اسرائیل نباشند؟! نه.

آنها بی‌شک همانگونه که هم مسیر با صهیونیسم شده‌اند همانند اربابانشان مصداق این آیه شریفه هستند که خداوند درباره آنها به رسولش می‌فرماید: «ای فرستاده (خدا)! آنها که در مسیر کفر شتاب می‌کنند و با زبان می‌گویند: «ایمان آوردیم» و قلب آنها ایمان نیاورده، تو را اندوهگین نسازند! و گروهی از یهودیان که به سخنان تو گوش می‌دهند، تا دستاویزی برای تکذیب تو بیابند؛ آنها جاسوسان گروه دیگری هستند که خودشان نزد تو نیامده‌اند؛ آنها سخنان را از مفهوم اصلی‌اش تحریف می‌کنند، و (به یکدیگر) می‌گویند: «اگر این (که ما می‌خواهیم) به شما داده شد (و با شما همراه شدند، کلامشان را) بپذیرید، وگرنه دوری کنید!» (ولی) کسی را که خدا (بر اثر گناهان پی‌درپی او) بخواهد مجازات کند، قادر به دفاع از او نیستی؛ آنها کسانی هستند که خدا نخواسته دلهایشان را پاک کند؛ در دنیا رسوایی، و در آخرت مجازات بزرگی نصیبشان خواهد شد.» [۴]

---------------------------------------------

پی‌نوشت:
[۱] وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلاَّ رَحْمَتاً لِلْعَالَمِینَ‌ «انبیاء/۱۰۷»
[۲] وَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ‌؛ أَلاَ إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لٰکِنْ لاَ یشْعُرُونَ‌ «بقره/۱۱ و ۱۲»
[۳] فیلم جنایت سلفیان تکفیری در سوریه
[۴] یا أَیهَا الرَّسُولُ لاَ یحْزُنْکَ الَّذِینَ یسَارِعُونَ فِی الْکُفْرِ مِنَ الَّذِینَ قَالُوا آمَنَّا بِأَفْوَاهِهِمْ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قُلُوبُهُمْ وَ مِنَ الَّذِینَ هَادُوا سَمَّاعُونَ لِلْکَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرِینَ لَمْ یأْتُوکَ یحَرِّفُونَ الْکَلِمَ مِنْ بَعْدِ مَوَاضِعِهِ یقُولُونَ إِنْ أُوتِیتُمْ هٰذَا فَخُذُوهُ وَ إِنْ لَمْ تُؤْتَوْهُ فَاحْذَرُوا وَ مَنْ یرِدِ اللَّهُ فِتْنَتَهُ فَلَنْ تَمْلِکَ لَهُ مِنَ اللَّهِ شَیئاً أُولٰئِکَ الَّذِینَ لَمْ یرِدِ اللَّهُ أَنْ یطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ لَهُمْ فِی الدُّنْیا خِزْی وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَه عَذَابٌ عَظِیمٌ‌ «مائده/۴۱»


ذبیح الله محمدی بردبری