سرطان سینه در مردان را بشناسید

همانگونه که زنان بافت سینه مجزا دارند که در زمان بلوغ رشد می کند، مردان نیز دارای بافت سینه محدود هستند.

همانگونه که زنان بافت سینه مجزا دارند که در زمان بلوغ رشد می کند، مردان نیز دارای بافت سینه محدود هستند. به نقل از سایت «یاهو نیوز» در این مقدار کم بافت سینه امکان تشکیل توده سرطانی وجود دارد. اگرچه این بیماری در مردان امری نادر است و از بین هر هزار نفر، در یک نفر مشاهده می شود اما باید جدی گرفته شود. برخی علایم اولیه سرطان سینه در مردان که اغلب در دهه ۷۰-۶۰سالگی دیده می شود، به شرح زیر است:

یک توده یا برآمدگی بدون درد:

علایم اولیه سرطان سینه در مردان ایجاد توده ای است که بدون درد است. این توده اغلب در پشت نوک سینه یا در اطراف آن شکل می گیرد. این علامت عمده سرطان سینه در زنان و به ویژه مردان است و باید بلافاصله توسط پزشک معاینه شود.

خون ریزی از نوک سینه

علامت دیگر ترشح خون یا ترشح مایع سفید چسبناک است. این یک علامت جدی در مردان به حساب می آید که نباید آن را نادیده گرفت.

ترشح خون و مایع سفید چه در مردان و چه در زنان، می تواند از علایم جدی سرطان سینه باشد.

ضعف و خستگی:

همانند دیگر انواع سرطان، یکی از علایم اولیه سرطان سینه در مردان ضعف و خستگی مفرط است. با تکثیر سریع سلول ها، بدن دچار ضعف شدیدی می شود و انرژی خود را از دست می دهد.

خستگی مفرط هم می تواند باعث کم شدن آب بدن شود.

کاهش وزن و اشتها:

همانند دیگر انواع سرطان، در مراحل اول فرد دچار کاهش وزن زیادی می شود، زیرا بدن مانند قبل مواد مغذی را جذب نمی کند.

نقص عملکرد بدن:

در بسیاری از موارد، سرطان سینه در مردان تشخیص داده نمی شود در نتیجه سلول های سرطانی به سرعت به اعضای دیگر بدن سرایت می کند و عملکرد بدن کاهش پیدا می کند. سلول های سرطانی به اعضای دیگر بدن از جمله پروستات و کبد نیز سرایت می کند.

مترجم: کشمیری