محمود بصیری، بازیگر سریال‌های طنز

«محمود بصیری» بازیگری که طی هشت سال ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به دلیل شباهت به یکی از شخصیت‌های سیاسی ممنوع الکار شد ،گفت: «در این مدت که کار نمی‌کردم هیچ‌وقت به طور رسمی به من نگفتند بازی نکن.

«محمود بصیری» بازیگری که طی هشت سال ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به دلیل شباهت به یکی از شخصیت‌های سیاسی ممنوع الکار شد ،گفت: «در این مدت که کار نمی‌کردم هیچ‌وقت به طور رسمی به من نگفتند بازی نکن. همه هم از این موضوع خبر نداشتند و به همین خاطر با من برای بازی در کارشان تماس می‌گرفتند، اما بعد از چند روز هیچ خبری از آنها نمی‌شد! خیلی از دوستان وقتی با من تماس می‌گرفتند می‌گفتند می‌دانی ممنوع الکار شده یی؟ من خودم تعجب می‌کردم اما وقتی می‌دیدم کارگردان‌ها به سراغم نمی‌آیند حدس زدم یک خبرهایی هست.
در تمام این دوران سعی کردم درهیچ مجلسی نروم، نه عزا نه عروسی. چون مردم جملاتی می‌گفتند که من اذیت می‌شدم. به مراسمی که هنرمندان و پیشکسوتان را دعوت می‌کردند هم نرفتم، چون نه مسوولان را می‌شناختم نه آنها برای من کاری می‌کردند که بخواهم به مراسم شام شان بروم. من نباید دنبال وزیر ارشاد بروم او خودش باید سراغ هنرمندانی که الان خانه‌نشین هستند و کار نمی‌کنند را بگیرد و از احوال آنها با خبر شود. به نظرم صدا و سیما در موضوع ممنوع التصویر شدن من خیلی مقصر بود.
چون سال ۸۵ که سریال «کتابفروشی هدهد» پخش می‌شد، آن را پخش کردند امابعد از آن تیزرهای من را از برنامه‌های طنز حذف کردند. در این مدت هیچ کس حتی یک ریال هم به من نداده، من فقیر پول بازیگری نیستم و حتی چند کار هم پیشنهاد شد که خودم دوست نداشتم بازی کنم. در تمام این مدت هم سعی کردم سکوت کنم و حرفی بر زبان نیاورم چون نظرم این است اگر کسی کار بدی انجام داده و من هم مثل او رفتار کنم پس چه فرقی با او دارم. من دلم نمی‌آید دل کسی را بشکنم و سعی می‌کنم راه خودم را بروم. من به غیر از بازیگری شغل دیگری نداشتم و ندارم اما سعی کردم با شرافت زندگی کنم.