سجادی؛ دیپلمات ورزشی

یکی از گرایشات پررنگ دولت یازدهم در مدیریت بحران‌هایی که در نتیجه سوءمدیریت دولت قبلی در حوزه‌های مختلف به وجود آمده است توجه به نیروهای حرفه‌یی بوده است.

یکی از گرایشات پررنگ دولت یازدهم در مدیریت بحران‌هایی که در نتیجه سوءمدیریت دولت قبلی در حوزه‌های مختلف به وجود آمده است توجه به نیروهای حرفه‌یی بوده است.
دولت آقای روحانی با این‌گرایش می‌خواهد بگوید که قصد ندارد در مقابل مشکلات عکس‌العملی برخورد کرده و به اختلافات و درگیری‌ها که ناشی از تحلیل و تفسیرهای غیرکارشناسی است دامن بزند، دولت اعتدال قصد دارد اصل حرفه‌یی‌گری و تکنوکراسی را تقویت کرده یا لااقل در دولت خود شریک کند. انتخاب دکتر ظریف برای کارشناسان و اصحاب سیاست خارجی از همین جنس انتخاب‌ها بود و ملاحظه کردیم که مجلس و رسانه‌ها و مردم از چنین شخصی با نهایت گرمی استقبال کردند. در موضوع صنعت و نفت و مسائل اقتصادی هرچند از چهره‌های سیاسی استفاده شده است اما در همه موارد توجه ویژه رییس‌جمهور به تخصص وزرای معرفی شده بوده است، دولت در هر جایی که به موضوع تکنیک و حرفه‌یی بودن و توان علمی وزرا توجه کرده به انتخاب‌های مناسب‌تری دست پیدا کرده است.هر چند در موضوع ورزش اطلاعات تخصصی فراوانی ندارم و صرفا در چند مورد مطالبی را درباره دیپلماسی ورزش نوشته‌ام اما موضوع ورزش و جوانان از دغدغه‌های اصلی امروز این جامعه است، نمی‌توان کتمان کرد که نوع سرخوردگی در حوزه ورزش و جوانان شرایط نامناسبی را به کشور تحمیل کرده است.
نصرالله سجادی در حوزه آموزش و مدیریت کارنامه بسیار جالبی دارد و از آن جالب‌تر اینکه همه ظرفیت و توان و فعالیت‌هایش در حوزه ورزش و جوانان بوده است. حرفه‌یی بودن سجادی اما به مفهوم این نیست که او سیاسی نیست، کسی که به عنوان وزیر در کشوری با این پیچیدگی کار می‌کند نمی‌تواند سیاسی نباشد و نسبت به پیچیدگی‌های سیاست داخلی و خارجی و ضرورت بهره‌گیری از همه امکانات داخلی و خارجی برای توسعه ورزش کشور بی‌تفاوت باشد. اتفاقا با شناخت خوبی که از او و از سال‌های بسیار دور از او دارم آقای سجادی را در عین حال که عاشق کار و فعالیت‌های علمی خود در حوزه ورزش است، سیاستمداری متعادل و اخلاق‌مدار می‌دانم که خواهد توانست در جهت توسعه ورزش کشور تلاش کرده و اخلاق را که گوهر مورد نیاز هر جامعه جوان و محیط‌های ورزشی است برای این حوزه به ارمغان بیاورد.

محمدعلی سبحانی